Blir man klokare med åren?

En ny dag är till ända.
   Det var en av de tröttaste dagarna på länge. Jag somnade inte från 02.30 inatt :( Först satt jag och Magnus och pratade om föräldraledigheten och vred o vände på saker och ting för att allt ska bli så bra som möjligt! Sagt och gjort och idag tror jag allt blivit klart i huvudet vad gäller föräldraledigheten! Det blir som så att jag kommer vara hemma till nyår och sen får Melvin börja på förskola/dagmamma och se får han vara hemma hela sommaren med Magnus som då räknar med att vara ledig från maj och sommaren ut =) Det är det bästa vi kan få ihop med våra jobb och för att ge Melvin det bästa vi kan i ledighet!!
Men när vi väl knäckt nöten om föräldraledigheten så spann mitt huvud vidare och jag har ju verkligen känt på sistone att jag inte trivs där jag bor. Oh jag känner mig själv så väl att när jag får sådana känslor plötsligt så behöver jag gå in i mig själv och lokalisera vad det är som gör att jag inte mår riktigt bra. Det har liksom hänt småsaker hela tiden....i sommras flyttade Pernilla och jag lät liksom aldrig mig själv få vara riktigt ledsen över det även om jag var det plus att det drog upp mkt av de känslor som fanns när jag slutade sjätte klass och Fian och jag skiljdes från samma stad. Jag och mamma kom i tvist med varandra i oktober och hördes inte från i december igen vilket också tagit mkt mer energi än jag erkänt, pappa har en jätte dålig rygg....och jag kan känna mig så otillräcklig som inte bor närmre så jag kan hjälpa honom eller pigga upp honom de dagar han har som ondast genom att åka dit med Melvin eller bara åka o handla för o underlätta. Ja men det har liksom varit lite hela tiden men jag har aldrig stannat upp och låtit mig själv bearbeta och tänka på saker. Men efter att jag och Magnus satt och prata inatt så har jag faktiskt känt mig både piggare och gladare idag! Tänk om mitt lilla huvud kunde förstå sånt här så mkt fortare.....att det inte får ligga o gro tills mitt huvud exploderar. Ja förhoppningsvis blir man klokare med åren :P

Efter den här natten så saknades ju bara pricken över i:et, men den kom! Såklart vaknade Melvin strax innan halv9 imorse och ville absolut inte somna om. Så det var ju bara o stiga upp. Han var pigg o glad och jag kände mig som ett lik. Men dagen har gått bra ändå! På eftermiddag så bäddade jag ner mig själv och Melvin i min och Magnus säng under en gosig filt så sov vi lite mer än en timme båda två! Såååå skönt :) Sen har vi bara fortsatt mysa hela dagen tills han somnade och sen har jag sett till att maila lite foto till svärföräldrarna medans Magnus jobba lite och nu har vi nyss sett på "hemlige miljonären". Men nu är det hög tid att studsa in till sängen så man kommer ikapp med sin sömn....imorn är det äventyr på schemat för mig o lillskrutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0