FK

Försäkringskassan.
Behöver man säga så mycket mer än att det oftast innebär problem av något slag! För mig har det inte varit några problem!!! Men för stackars Magnus (så indirekt är det mitt problem också) har det bara varit ett enda stort bekymmer. Vi har ju så klart velat få fram vad hans ersättning som föräldraledig är samt hur man gör när man är frilansjournalist också. Vi tog upp detta med försäkringskassan första gången runt den 20 mars 2011. Det var den dagen vi var på info-möte inför att man ska bli förälder på försäkringskassan. Hon som höll i denna träff kunde då inte hjälpa oss men skulle kolla upp det och så skulle vi höras efter några dagar. Det är väl så det sedan har låtit oavsett vem man har pratat med. Fram tills idag...då äntligen lyckades Magnus få den hjälp som behövdes! Så nu äntligen har jag lyckats räkna på våra dagar och på hur Magnus behöver göra för att han ska kunna vara hemma o ledig med vårt lilla troll =) Dock så finns det två alternativ beroende på hur mkt dagar man vill ha kvar sen och som då givetvis även styr hur stor ersättning vi får ut i månaden...så ska höra med Magnus om vilket alternativ han tycker känns bäst när han kommer hem från det möte han är på just nu!!!! Såååå skönt att äntligen veta hur det närmsta året kommer se ut!

Idag har för övrigt varit en hemmadag för mig och Melvin och tack o lov för det för Melvin har då inte varit på sitt bästa humör. Vet inte om han även var väldigt trött efter en lång dag i stan igår för han har sovit i 3 omgångar idag och ändå varit grinig. Så trött o grinig har gjort att jag inte fått ett jota gjort idag nästan....förutom försäkringskassemeck! Imorn ska jag se till att ringa nya chefen och ge henne ett besked också om när jag kommer tillbaka och jobbar! Saknar verkligen vår förra chef. Detta bara av o pratat med den nya i telefon.....hoppas hon är bättre i verkligheten än hur hon låter/lyssnar i tele.

Imorn så ska jag nog ta o ta med mig Melvin in till stan o åka till Gränby för att byta en pyjamas. Samt handla lite mat....börjar eka i kylen!!! Får väl ta o tajma in det lagom tills Magnus på eftermiddagen ska till kiropraktorn så kan han ju lite snällt få hämta upp oss på gränby =) Han är bara inte medveten om den idén ännu!!!

Men nu det klassiska så här dags på kvällen; Tv- och te-mys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0