Ord och inga visor.

Idag känner jag för o bara skriva det som jag satt o tänkte på inatt då jag gav Melvin välling. Så därför tänker jag göra det.

Det finns en grej i föräldraskapet som jag och en vän diskuterat mycket sedan vi blev föräldrar. Det är just det här att folk kan inte vara glada för att man har det bra utan de ska tvunget säga något nervärderande eller hacka på annat sätt istället för att vara glada för våran skull. I det här fallet så tänker jag på att Melvin varit så himla snäll om nätterna ända sedan han föddes. Han sov 4-5h i streck redan från födseln....sen från att han varit 6 veckor har han i stort sett aldrig ätit på natten. Iallafall om man räknar som så att han åt vid 23 på kvällen då jag ännu var vaken och sen åt han vid 6 på morgonen. För att somna om och sova till 10-11 =) Så jag fick ju nio av tio nätter sova 6-7h sammanhängande sömn sedan lillskrutt var som sagt 6v. Sen har det bara blivit fler och fler timmar i streck.
Sedan han blev 4 månader gammal och fick gröt på kvällarna så har han ju somnat runt 19-19.30 på kvällarna och sovit till 06-07 på morgonen innan han velat ha mat igen för att sedan somna om till runt nio på morgonen. Men detta har tydligen trampat väldigt många på fötterna. För jösses vad mycket kommentarer man fått i att vilken lyx, haha vänta du bara, var lugn du kommer få igen det, han kommer snart börja vakna fem på morgonen och inte somna om. Ja detta är exempel på de kommentarer vi fått ända sedan den dagen Melvin föddes och det gör mig lite galen. Vill man inte veta hur vi har det så ge fan i o fråga eller ge fan i o läsa här i bloggen om ni inte kan vara glada för min, Magnus och Melvins skull. Eller så får ni väl gotta er rejält nu när han faktiskt kommit in i en period då han vaknat på nätterna. Ja bra va!?! De senaste nätterna har nämligen lillskrutt vaknat en gång per natt och velat ha mat....och detta redan vid ett-tiden. Men igår åkte vi och köpte välling och nästa steg i grötväg till honom. Det är väl liksom så enkelt att han växer så himla mycket att han nu blivit för stor för första gröten han fått. Så igår kväll vid halv7 mumsade Melvin välling och sov sen till 02.40 innan han vaknade inatt. Men då var han faktiskt inte så värst hungrig...han åt lite men framför allt så behövde han bajsa. Hmm, hur får man bort den idén, att han tycker han ska vakna mitt i natten bara för o bajsa! Haha, sicket i-landsproblem! Sen sov lillskrutt till halv9 imorse. Då gick han och jag upp och han fick en tallrik gröt till frukost!! Nu ligger sötnosen och förmiddagssover i sin vagn ute i carporten där det inte blåser!!

Ska även se om det blir bättre nattsömn för honom om han får mer ordentliga måltider på dagarna (mer än middag!) också än bara ersättning....han är ändå inte så värst intresserad av den där ersättningen längre. O min tanke är som så att så länge han mår bra och växer som han ska kan det ju inte vara något måste att tvinga i honom ersättning när han nu är 6 månader (om 11 dagar). Pratade lite med min vän om det igår och vännen tyckte det låter helt klokt =)

Så nu har jag fått gnälla lite. Men kom liksom på detta inatt då jag gav Melvin välling.

Idag så var planen för min söta familj att vi skulle bege oss ut i skogen och grilla korv! Men det verkar gå sådär med den planen för Magnus har inte ens stigit upp ännu :P Han är en tröttmössa idag! Så vi får väl se vad vi gör istället.....jag skulle vilja åka till ikea och köpa nya dörrmattor för våra gör mig galen. Det är såna där klassiska som låter en massa när man trampar på dem (vette tusan vad de heter) de låg innanför dörrarna när vi fick nycklarna till huset och sen har det inte blivit prioriterat att köpa nya. Men som inatt då Magnus varit ute med kollegorna och kom hem vid halv två så var det faktiskt det som jag vaknade av.....dessa jävla dörrmattor. Detta måste fixas snart känner jag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad tråkigt att du upplever att folk inte kan glädjas med er när det kommer till nattsömnen, det låter småsint av dem. Snubblade över detta inlägg och måste dock skriva att jag tycker att det låter väldigt märkligt att er son "varit så himla snäll om nätterna ända sedan han föddes." Har svårt att tro att en nyfödd sover för att vara snäll, de sover väl för att de vill och kan sova tänker jag. För om er son sover för att han är snäll så borde det ju innebära att de barn som inte sover låter bli att sova för att de är dumma, och DET låter ju helknasigt. Nä, jag stör mig på att ord används utan eftertanke. Spädbarn är inte snälla, och inte heller dumma oavsett om de sover eller inte. Däremot tycker jag att de som inte kan glädjas med er låter lite dumma ;)

2012-02-19 @ 14:38:35
Postat av: Sara

Du har en poäng i hur jag använt ordet snäll!! Lite tokigt men det viktiga är ju att du förstod vad jag mena :)

2012-02-19 @ 19:31:04
Postat av: kusinas

jag e glad för eran skull iaf :D jag vet inte vad jag gjort om jag behövt gå upp mitt i natten ..:O

2012-02-19 @ 20:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0