Underbara helg!

Helgen lider mot sitt slut men det gör faktiskt inte så mkt! Det har varit en toppen helg, men att dagarna går betyder ju också att min jäkla hosta och det sista av förkylningen borde försvinna!! Har hostat så mycket igår och idag att jag knappt har någon vettig röst. Har något läte...haha är nog mer lik en kraxande kråka än o låta som Sara! Men men, det ska väl ta o släppa!

Helgen då! Ja i fredags så gjordes det inte många knop från min sida. Jag tog så klart hand om Melvin men det var faktiskt det ända. Annars så slappade jag bara och såg till att kurera mig så gott jag kunde! För jag ville ju inget hellre än orka med gårdagen! Det blev en alldeles underbar dag och jag är så nöjd med den!
   Dagen började med lite morgonmys med hela familjen i sängen...det var ju lördag! Vid elva snåret packade vi in i bilen och begav oss iväg hem till Fina familjen R. Vi blev bjudna på lunch och god fika!! Var jätte mysigt att ses för det var himlarns länge sedan vi sågs. Sen bar det iväg vidare mot Stockholm! Vi skulle ha dejt med vännen Madde som även är en av Melvins faddrar =) Även vännen Rickard var med på vår dejt...vi var ju liksom till och med hemma hos honom!!! En kanonfin fika fick vi när vi kom fram med te och cupcakes =) Dock var Melvin jätte trött när vi kom fram...så vi alla klädde på oss och gick på en promenad efter fikan så Melvin fick sova i sin vagn! Sagt och gjort...en timmes promenad varav en del av promenaden var längs med mälaren i solnedgången. Det var såååååå vackert och mysigt!
   Väl hemma hos Rickard igen lagades det tacos o jag gav Melvin mat =)
Kvällen fortsatte och Melvin gjorde mig helt galet stolt. Magnus gav honom välling och gick in i Rickards sovrum där vi gjort iordning så Melvin kunde få sova. O jag trodde det aldrig...men Melvin somnade själv! Magnus såg bara till att han fick i sig vällingen och han gosade till sig lite och sen lämnade Magnus rummet o lillskrutt somnade! I min vildaste fantasi trodde jag aldrig att han skulle göra det...det var ju trots allt första gången Melvin var hemma hos R. Vår duktiga lilla kille! <3
   Sen var det melodifestivaltajm och till den fick vi en helt ljuvlig chokladcheesecake!!! Ja, vi åt en hel del igår =) Vi gick väl upp vars 3kg jag och Magnus :P haha!!! När klockan var runt halv tolv så var jag super trött...så då började vi packa ihop oss och begav oss hemåt! Först skjutsade vi Madde hem och sen var det full färd mot E4:an och hem till jumjum!!! Tack alla fina som förgyllde våran dag!

Idag har det varit en dag som varit lugn här hemma!!! Melvin har varit super trött. Det var en lång dag för honom igår så han har sovit massor idag....jag har plockat undan och röjt iordning bland en massa grejs jag tänkt på så länge men som tidigare inte blivit av! O Magnus, ja han var varit på loppis och sålt av en massa grejs som fanns här hemma och bara samlade damm!!! Så en skön söndag som nu tillbringas i soffan. Magnus tittar på kontoret och jag bloggar. Jag tycker kontoret är riktigt dåligt så då måste man ju hitta på med nåt annat!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0