Två önskningar.

Just nu har jag två önskningar. Den första är att försäkringskassan och Magnus jobb kan ta varandra i hand och räta ut ett och annat frågetecken. Så länge föräkringskassan inte kan ge oss ett svar på hur det funkar när man är egen företagare samt frilansjournalist och vill vara pappaledig så kan inte jag heller ge ett svar till mitt jobb om när jag börjar jobba igen. SUCK. Vad behövs då mer, jo det är min andra önskan, att min kära make inte ska behöva jobba dygnet runt vecka ut och vecka in. Jag är just nu rysligt trött då det faktiskt är ett heltidsjobb och lite mer att vara föräldraledig, och det framförallt när man har en liten kotte som knappt sover dagtid så man får liksom aldrig en chans att få någon som helst egentid. Jag lägger in en beställning från och med imorgon måndag att Melvin bestämmer sig för att sova en timme på förmiddagen iaf så kan jag få göra precis vad jag själv vill då :) 
   Även min andra önskan hoppas jag börjar gälla från och med imorn! För det handlar inte om att jag vill att någon annan ska komma och passa Melvin så jag får vila, för jag klarar mig eftersom jag får sova så bra på nätterna....jag vill att Melvin ska få tid att mysa med sin älskade pappa <3

Ja lite smågnälligt idag eller vad man ska säga. Men det har varit en enormt lång helg känns det som...och det bara för att jag varit ensam mkt. Hade fina grannen Anna på besök här igår på eftermiddagen då Magnus jobbade. Idag jobbar Magnus också heeeeeela långa dagen och jag och Melvin är hemma. Är en lite smågnällig son som tuggar på precis allt nu och med lite feber från och till så jag tror bestämt att det rör sig bland Melvins tänder. Tacka den som uppfan "dregglisar" annars hade man ju fått byta kläder på honom stup i kvarten för att han blir så blöt. Nu räcker det och byta dregglis. Hoppas att tanden som är på G (om det nu är det) bryter igenom väldigt snart så Melvin åter får ro och att denna lilla period strax är över!
   Nu ska jag se om Melvin kan tänka sig se på lite skidskytte med mig =) Dagens tv-nöje!

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0