Meck meck.

Idag har det varit meckande för fullt här hemma!!!

Det hela började med en toppen natt från Melvins sida =) Han sov till 5.50 imorse innan han vaknade för lite mat!! Sen tog vi och somnade om och sov till cirkus nio!!! En alldeles utmärkt natt måste jag säga. Sen började vi om dagen med att Melvin åt lite mellanmål eller frukost nr2 ja vad man nu ska kalla en måltid vid tio snåret och jag åt frukost! Det satt vi och gjorde tillsammans vid köksbordet och det var verkligen jätte mysigt!

Sen var det sovtajm för lillskrutt ute i sin vagn! Och jag passade på att plocka undan lite smått i köket samt ramade in den fina planschen som Melvin fick av Fian med familj i julklapp/doppresent. Har väntat in att det skulle komma in ram i rätt storlek på IKEA ända till nu, o äntligen igår så fick jag tag i rätt ram! Sen när Melvin vaknat så satte han och jag fart o mecka i hans rum. Melvin på sitt egna sätt genom att sitträna sin säng och använda sängen som lekplats =) Jag lekte däremot snickare med hammare, spik och tumstock i högsta hugg!!
   Det blev toppen i hans rum, nu har vi fått upp tavlan "Melvins gasstation" (som jag för övrigt älskar och tycker är galet cool!!!), hans födelsetavla som jag själv gjort, hans skydds
ängel samt en mätmojäng! Det enda som saknas nu är lite väggdekor....och de hittade vi verkligen igår! På bauhaus fanns det väggdekor med massa vilda djur i glada färger som vi vill ha tills hans rum så det blir lite mer Barn över rummet!! Tror vi får ta o åka införskaffa dessa en dag =)

När vi hunnit med allt ovanstående så var det matdags för lill; och dags för en ny tupplur!!! Även denna gång klädde jag på honom och lade honom i vagnen! Han sover ju så gott där....däremot vet jag inte vad som hände för babyvakten sa inte till att han vakna så det var en tillfällighet att jag var i tvättstugan och hörde honom in. Stackars lillkillen var jätte ledsen :( O oj så det skar i mammahjärtat att höra honom så och inte veta hur många minuter han legat där....antagligen inte speciellt många eftersom Magnus även hör honom till sitt kontor för han har fönster på de hållet där Melvin låg. Men sen blev dagen kokko. Ingenting var riktigt bra....han blev gnällig och grinig resten av dagen. Dock så var det jätte roligt att han älskade dagens middag...för det var min mat. Hihi lillskrutt fick samma mat som oss idag...spagetti o köttfärssås som jag mixade med stavmixern till honom! Oh oj som han åt! Skoj skoj =) Nu sover lillskrutt sedan 50 minuter tillbaka, Magnus sitter och leker med sin iPad och myser med skuttan o jag, ja jag bloggar helt enkelt i väntan på Sofias änglar!

Men nu bilder på dagens verk i Melvins rum!

  
MELVINS'S gasstation       Födelsetavlan!

  
          Mätmojäng!        Skyddsängeln i fönstert

     


Melvins lekplats!


Kommentarer
Postat av: Carro

Så mysigt sötskrutten har det! =) Gasstation-planschen var ju jättesöt! Vi har också börjat mecka hemma, känns bra att börja i god tid innan eftersom det är en del att fixa.. =) kram på fina ni!

2012-02-21 @ 09:22:12
Postat av: Bodypalace

=)

2012-02-21 @ 10:08:26
URL: http://bodypalace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0