Lååååång Melvin!

Ja vem brås egentligen vår lilla kille på??

Kollade upp mina och Magnus längd/vikt siffror idag när vi kom hem från bvc för att det är lite kul att jämför nu vid halvåret! ja det är galet....men Melvin är ett halvår nu!!
   Facit är att Magnus var 65 cm lång och vägde 7520. Jag var 62,5 cm lång och vägde 7050g. Iofs så är jag ju massor för tidigt född så man kan inte riktigt jämföra med mina bebissiffror men ändå! Melvin då, ja han är 72 cm lång och väger 10240g. Helt galet vad lång och ståtlig vår lilla kille är :) Det bästa av allt är ju att hans kurvor ser alldeles perfekta ut och både vi och sköterskan på bvc är så nöjda!!!

Dock kan vi konstatera att Melvin är väldigt lättpåverkad av läkemedel. Det har han väl dessvärre ärvt av mig. För det är bannemej inge roliga dagar de här vaccinationsdagarna. Han blir jätte trött och somnar fort som blixten när man lägger honom menändå så sover han som vanligt bara sina cirka 40 minuter innan han vaknar. Sen är han glad i 10-15 minuter innan han blir kinkigast i världen. Ingenting duger då....helst bara gå runt i huset och bära omkring på honom och det orkar man inte. Även feber fick han ju i massor efter den förra vaccinationen....närmare 41 grader hade han då. Så just nu går vi  iaf och hoppas att han inte ska få så mkt feber den här gången...han får gärna skippa febern helt!!! Han sover just nu så får väl se om han fått nå feber när han vaknar.

Hoppas på att Melvin är pigg och glad imorgon när vi vaknar! För imorn är det mammafika på schemat och jag hoppas verkligen att vi kan åka på den eftersom vi missade förra veckan då det var ishalka och bussarna inte gick. Så hoppas på en god natts sömn och ingen feber på lillskrutt imorn =)

Idag så blir det en ny middagsrätt här hemma!! Ska laga falsk gulaschgryta =) Man gör med köttfärs istället för kossamu-kött. En brilliant idé tycker jag eftersom jag inte tycker om kussamu! Så det ska bli riktigt gott (hoppas jag)!! Ska faktiskt ta o passa på nu att förbereda det som går till middagen nu medans Melvin sover :)

Tjingelong!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0