Kampen har börjat.

Jag och Melvin har nu inlett våran kamp!

Lillskrutten vill så himla gärna somna i min famn hans första lilla tupplur för dagen.....den brukar infalla ganska exakt 2h efter att vi vaknat för dagen! Han kunde somna var som helst då han var liten fram tills han fick sin dunderförkylning och höga feber vid 3 månaders vaccinationen. Efter de har jag gjort lite halvhjärtade försök att åter få honom att somna i babysittern eller sängen så här dags på dagen. Oftast har det funkar med babysittern. Men han sover bara sisådär en kvart - tjugo minuter i den och han skulle iaf behöva sova 30-40 minuter tycker jag (vet ju att han inte sover så himla länge eftersom han sover så oooootroligt bra om nätterna!) Så nu har jag bestämt mig för att han åter ska komma till ro o somna antingen i sin säng eller i sin vagn. Idag var första prövningen här hemma eftersom jag både måndag o tisdag varit på turné vid hans sovtajm! 40 minuters kamp blev det mellan mig o lillskrutt. Men nu sover han så sött i sin vagn :)
   Tycker det är så konstigt att han verkligen blir jätte arg om man lägger honom i hans säng på dagarna. Han sover ju jätte gott i sin säng på nätterna och somnar om utan problem där på morgonen när han ätit. Är bara dagtid han tjorvar. Iofs tar jag mkt hellre tjorv dagtid än kväll/natt!

Nåja! Nu ska jag iaf försöka stålsätta mig och han ska inte somna i min famn. För det gynnar ju faktiskt ingen av oss :)

Idag blir det en mkt lugn dag för familjen Klarin i övrigt! Vi ska ha en härlig familjekväll idag för sen har Magnus jobb upp över öronen resten av veckan inklusive helgen.

Var tvungen o ta en bild på Melvin igår när han låg i sin säng =) Fick en flashback till när han var 4 dagar gammal och låg i sin säng första gången och insåg hur lång han blivit!!!!

     
      4 dagar gammal!   5mån + 1dag gammal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0