Impulsivt äventyr.

Ja idag hade jag tänkt mig en ganska så lugn dag hemma för igår då jag lade mig så klia det i halsen och jag kände mig ganska så hängig. Men imorse då jag vakna så var halskliet borta.....bara förkyld. O de kan man ju leva med!

När jag och Melvin hade ätit frukost tillsammans så startade jag datorn och kollade mailen! Då hade Melvins farfar mailat och frågat om vi ville åka med till Ica Maxi och Fyrispark. Ja, varför inte tänkte jag och ringde Pelle. så när klockan var ca 10.40 kom de och hämtade oss och vi åkte in till stan! Först till Fyrispark där det var stor utförsäljning av kläder och en massa "skit". Jag har tillsammans med Fian jagat efter fleeceoverall till kidsen i några veckor men inte hittat någon som inte kostat massor....men idag vände det! Jag hittade en jätte fin fleeceoverall på utfösäljningen som jag slog till på på studs...och ringde givetvis Fian också o hörde om hon ville ha en till Agnes! Så blev det, en i blåa nyanser till Melvin och en i rosa nyanser till Agnes =) Wiii bra köp!!! (Fick ju en fleecedress med jacka o byxor av mamma på posten i fredags...men när det blåser som det gjort igår o idag är det skönt med overall så det inte blir nå glipa på magen/ryggen!!) köpte även en sax och en knivslip. Det var dagens fynd =) Sen traska vi vidare till Maxi och inhandlade det som behövdes därifrån. Melvin tyckte Maxi var trist så då tog han en tupplur! på maxi hittade jag en fin pyjamas till Melvin och han fick finfina mössor av farmor!!! 


Fina mössor, pyjamas och fleeceoverall!

   Det blev en trevlig och alldeles lagom utflykt eftersom jag själv kände mig lite trött av snuvan! Men ikväll har jag ändå mått bättre och det är bara lite förkylt!

Kom idag på en kanon idé! Något udda men det verkar funka galanat! Melvin tycker ju det är dötråkigt att ligga på rygg och träna/leka. OM han inte ligger på skötbädden och kan leka med sin grod-mobil. Så idag när jag pratade med Fian i tele efter att jag kommit hem från stan så slog det mig att jag flyttar på grod-mobilen. Så jag tog presentsnöre och knöt fast i den för att förlänga den liksom...sen hängde jag den i vardagsrumslampan, flyttade soffbordet och lade Melvin där på mattan! Tro det eller ej, men då låg han där i 45 minuter...mot kanske 1-2 minuter det brukar funka annars. Hejja grodmobilen, presentsnöre och min tokiga uppfinningsrikedom =)



Nu blir de en varm dusch och sedan en kopp varmt te till "mot alla odds" på tv!!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0