Feber, snuva och hosta =(

Ja natten till idag och dagen idag fram till eftermiddagen var inte roliga någonstans.
   Jag märkte redan igår eftermiddag att Melvin var lite smågnällig. Han var inte så där pigg o glad som han brukar...o framför allt inte efter att han hade sovit i 1,5h. Men han fick i sig middag och gröt och somnade gott kvart över sju. Hade dock höjt upp han huvudgavel på hans säng eftersom han varit lite rosslig. Men inatt bröt det ut på lillskrutt. Han vaknade redan halv12 inatt och var orolig, dock somnade han tack o lov om ganska så fort. Sen höll han på att vakna fram o tillbaka mellan halv tre och halv fyra inatt. Vid tjugo i fyra gav Magnus honom mat och sen somnade han om så bra! Klockan åtta i morse hörde jag honom i hans säng så jag gick in i hans rum och hämtade in honom till oss så vi kunde morgonmysa. Men jösses så varm han var....tog upp honom bytte blöja samt tog av honom pyjamasen och tog tempen, jodå 38,7. Inte konstigt att lillskrutt var varm. Vi gick iaf tillbaka in till sängen och lade oss där och myste ett tag. Lite mat i magen på Melvin och en kort stund senare somnade både han och jag.....sköööönt. 1,5h sömn till! Sen blev det bara mer o mer, han hosta o nös om vart annat och febern höll ett hårt grepp om honom :( Det var en ganska så tuff förmiddag o lunch. Ingen mat fick jag i honom heller. Han åt inte mer är 60-70 ml och det är inte mkt o hänga i julgranen.
   Dock kom det en vändning på även den här dagen. Magnus tog en liten paus i jobbet och hela familjen gick ut och satte oss på trappan i solen! Mössa och en riktigt gosig filt runt Melvin så kunde han också få följa med ut o mysa! O som han somnade. Han blev helt nerklubbad i Magnus famn i det sköna vädret (ja, vi hade 28 grader varmt i solen på trappan!). Dock var ju Magnus tvungen att gå in och jobba igen efter ca 15 minuter så då gick jag in och hämtade Melvins vagn. Magnnus bäddade ner honom där och han sov i lite mer än en timme. Efter det började det vända.....fick äntligen i honom lite fruktpuré och han var glad! Sen har det gått fint att få i honom både middag och gröt ikväll!!! Nu sover han gott i sin säng och det var bara minimaliskt med feber ikväll så han är säkert en piggelin imorn igen!!!!


Helt fantastiskt väder!!!!
  

Melvin somnade gott hos pappa sin!

Jag o Magnus då! Ja, Magnus är helt inne i hockeyn på tv just nu. Det är Leksand mot Södertälje på tv. Jag, ja jag har slagit upp ett glas vin och ska nog ta o pärla lite grann på mitt nya projekt =) Så får vi se om vi kan hitta nå trevlig film att se på tillsammans efter hockeyn!
   Imorn är tanken att vi ska bege oss till Gränbyhallen hela familjen för att se Magnus kollegor försöka?! spela lite hockey =) Så hoppas lillskrutt är feberfri när han vaknar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0