Dagarna med stora D'n.

Åhh vilken skön dag hemma det är än så länge iaf :)

Melvin verkar ha fått riktigt bra nattrutiner nu. Det innebär visserligen inte längre att sova till klockan 11 på dagarna men det behövs ju absolut inte. Han somnar runt 19-19.30 på kvällen och sover till 9-10 på morgonen med undantag för lite mat runt 06-06.30. Helt fantastiska nattrutiner för en liten grabb på 5,5 månad tycker jag!!! Idag var det en 9 morgon för Melvin och det var ju inte så konstigt eftersom han somnade redan 18.30 igår. Han var så trött så det var bara o ge han hans gröt o natta honom vid den tiden.
   Vi studsade ur sängen vid halv tio och sen har vi hunnit med att mysa och busa, jag har dammsugit medans Melvin låg på golvet och var glad några sekunder och mer arg destu fler sekunder. Tänk att han avskyr att ligga o leka själv på sin matta. Hoppas det vänder....en i mammagruppen berätta att det hade vänt när hennes lille grabb lärt sig sitta. Så får helt enkelt sittträna stenhårt så kanske lite annat kommer då också! Hoppas på de iaf! Men dammsugat blev det och även en maskin tvätt är fixad!!! Nu sitter jag och bubblar med brorsan på msn och Melvin ligger ute i sin vagn och sover på altanen!!!Nu ligger Melvin ute och sover i sin vagn på altanen och jag sitter och babblar med bästa storebroren på msn :)
Är en händelserik vecka det här i min familj......imorn så är det dagen med stort D för min bror då han äntligen ska bli opererad!! Han ska göra en magsäcksförminskning och han är så galet värd den....han har kämpat så bra nu inför den och dubblerat sin viktnedgång mot vad läkarna sa åt honom att gå ner och det på bara 4v! *stolt syster* Så jag vet att han kommer klara detta alldeles utmärkt =) Brorsan blir ju sjukskriven i några veckor efter operationen så jag och Melvin ska faktiskt ta och flyga ner till Marcus och mysa med honom innan hans sjukskrivning är över. Ska bli himlarns mysigt. <3 love you bror<3
   Men det är mera den här veckan. På onsdag är en till dag med stort D, då ska även pappa bli opererad för sin super onda rygg. Så hoppas att även den operationen kommer gå fint och att läkarna lyckas fixa till pappas rygg så han kan börja leva ordentligt igen och inte ha ont konstant och knappt kunna vara ute och röra sig. Så hejja hejja till alla läkare den här veckan som ska vara delaktiga i mina älskade familjemedlemars operationer!!!

Nu ska jag se till att göra mig en god kopp te o hoppas få hinna avnjuta den innan Melvin vaknar!!!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0