Julen 2012

Ja så är julen 2012 över och vi är hemma i jumjum igen! Det har varit en super bra jul nere i Ystad, så bra att jag faktiskt redan längtar tillbaka!!!
Lördagen var en ganska så lugn historia! Jag, Melvin & Nettan tog en promenad till lekplatsen och åkte lite rutschkana o spana på alla spännande bilar på vägen en liten bit bort! Detta så Magnus fick sova lite i lugn o ro efter en lång bilresa ner i en hel del oväder. Tur han kom ner helskinad!!!! I övrigt så var det mycket mys och på eftemiddagen kom min o Marcus kusin Marie & hennes Magnus på besök =) Så kul att ses!!!
Söndagen var lugn hemma tills Melvin hade haft sin lunchvila...då åkte vi alla hem till pappa för att fira jul där! God grillad mat, en överlycklig liten Melvin över alla julklappar och mys för hela slanten :) Även uppesittarkväll med bingolotto såklart. Jag vann storkovan...haha 100:-! Dock åkte vi hem strax efter 23 för Melvin vakna till o jag var helt slut så det blev "hem" o sova!
Julafton började med att Melvin sov till halv9 :) Bus på förmiddagen och även idag åkte vi efter Melvins lunchvila. Vi var i Tomelilla hemma hos min moster med familj. Heela släkten var där, 24 personer!!! Helt underbart. O det bästa av allt är att man kan jämt äta allt...för jag har världens bästa familj/släkt som hjälps åt så att alla dka kunna äta allt, kärlek <3 Lyx att vara allergiker o vara på besök i skåneland.
En alldeles underbar julafton <3
Igår så åt vi lunch hemma hos bror & Nettan innan vi åkte hem till jumjum. En resa hem som gick jätte bra. Det var ishalka mellan typ Gränna och Norrköping. Men allt gick kalas bra för oss och Melvin skötte sig exemplariskt! Väl hemma stupa Melvin gott i sin säng.
Stupa gjorde även jag o Magnus lite efter 23.

Tack alla i min familj och släkt för en underbar vecka <3

En extra god natts sömn i sin egna säng efter en vecka på vift o vi blev växkta av Melvin precis före halv 9 imorse. Upp o hoppa o duscha o sen iväg tillsvärföräldrarna för o byta julklappar där. En lite halvt snabbdag där då Magnus skulle iväg på jobb klockan15.
Jag & Melvin har städat och röjt bland hans leksaker på eftermiddagen. Bort med en del av det "gamla" och in med alla nya grejer han fått i julklapp!!! Tvättat två maskiner tvätt har jag också gjort och nu väntar jag hem min älskade make som borde komma vilken minut som helst.
Imorn så är det lite småfix och mathandling som ska uträttas. Även njuta av lugnet hemma tänker jag göra....att ha varit hemma 9 dagar på de senaste 32 dagarna gör att man tycker de e gott o få spendera lite tid hemma nu.

Tjipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0