Återbesök.

Ja idag var det en ny dag då väckarklockan var ställd på 7,45. Dock så vaknade Melvin till vid 06 och drömde och efter det kunde jag inte somna igen....låg mest o vred o vände på mig så halv8 klev jag upp så slapp man höra den där dryga väckarklockan! Skönt de =) Upp o hoppa o gjorde mig själv iordning innan jag gick o väckte Melvin...den lilla skrutten sov så himla gott. Tycker det är så hemskt att behöva väcka honom när han sover så gott. Men det var ju bara o göra det eftersom vi skulle vara hos tandläkaren klockan tio. Allt flöt på galant, vi blev klara här hemma och tog bussen in till stan för att byta till en stadsbuss som tog oss till tandläkarn. Ja inte är det många gånger som melvin åkt stadsbuss men jag hade ingen lust alls att promenera i -15 grader idag. Så buss hela vägen fram till tandläkarn.
   Väl där så tyckte jag Melvin var jätte duktig! Visst blev han lite arg då de mecka in en spegel längst in i mun på honom men han tillät de och allt såg strålande ut i hans mun! Blodutgjutningen hade läkt så fint så det var nu helt borta, tänderna växer på så fint och tandköttet såg strålande ut. Lillskrutt som bara hade 3 tänder när vi åkte till Thailand (2 nere och en hörntand uppe) har nu 8 tänder! Dock har inga fler kommit i underkäken utan alla som ploppat fram är i överkäken! Men man kan väl lugnt säga att det är en tandexplosion. Hoppas dock på att det lugnar ner sig lite nu så han inte behöver ha ont i munnen jämt o ständigt.

Efter tandläkarbesöket så begav vi oss till stan och köpte vinterskor till Magnus som han såg häromdagen men då i fel storlek. På stan hade vi tur att de fanns i Magnus storlek så nu har hela familjen vinterskor =) Hurra!!! Även ny vinterjacka har vi fixat till Melvin då den andra blivit för liten. Liten blir stor :o)

Resten av dagen har spenderats här hemma! Vi åkte hem och åt lunch och sen somnade Melvin som en liten tok i sin vagn ute! Nu är vi i fas igen med alla tider och rutiner hit o dit. Känns toppen!!! Medans Melvin sov så kom jag på idén att jag & Melvin kanske borde åka i förväg ner till Ystad inför julen. Han o jag har ju ändå inget speciellt för oss i agendan så sagt o gjort. Idag bokade jag flygbiljetter till mig o Melle i nästa vecka. Jag o han åker ner på onsdag och så kommer Magnus ner på fredagnatt/lördag med bilen o så åker vi hela familjen tillsammans hem när julen lider mot sitt slut. Känns som ett bra beslut dels för att jag får lite mer tid med familj o släkt plus att Melvin slipper en långresa på väldigt kort tid. En timmes flygning kan man stå ut med lite bättre!!! Men det ska bli jätte mysigt att bo hemma hos bror i typ en vecka =) 

Imorn så har jag och Melvin inga större planer! Jag tänker nog baka något....typ kladdkaksmuffins som jag kan mumsa på imorn kväll då Magnus inte kommer vara hemma. En sak är säker och det är att jag önskar mig sovmorgon :)

Puss o Kram skumbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0