Sjukskriven.

Ja nu är det klart att jag är sjukskriven. 
   Pratade med min läkare i fredagseftermiddag. Det är inte mkt som är som det ska i kroppen men inte heller mycket som gör en speciellt klok. Trombocytprovet ch sköldkörtelprovet är inte bra men inte så dåliga heller att de ska börja medicinera det. Utan jag ska snällt vänta 2 månader nu och sen ta nya prover på dessa två grejer och i princip invänta att sköldkörtelproverna blir sämre så att de kan börja medicinera. Jätte konstigt tycker jag. Dock så är det hjärta och blodtryck som är det som är mest illa i kroppen just nu. Ett blodtryck som är katastrof lågt som gör att hjärtat får gå på högtryck hela tiden. Det är det som gör att jag är svimfärdig och alldeles matt i kroppen. Så  nu väntar jag på den 27e så jag ska gå med en blodtrycksmätare i 24h och efter det ska jag vidare till kardiologerna på ackis för att kolla hjärtat. Så det var helt enkelt lite större bekymmer i kroppen än vad jag trodde när jag ringde och ville att en distrikssköterska skulle kolla lite. Ja inte är detta roligt inte. Morgon/förmiddag och en stund efter lunch är sämsta tiden på dagen då är jag mest liggandes......sen är det som om kroppen kvicknar till lite för då kan jag orka röra mig korta turer iaf. Idag var jag så sugen på att lämna huset att vi åkte en liten runda till chilli. Tror vi gick där ca en kvart sen var lilla jag helt slut. Ja, man är fasen inte kaxig just nu när det gäller ork. Får väl se vad som händer framöver....blev sjukskriver först o främst augusti ut...då har min läkare hunnit läsa av blodtrycksmaskinen och efter det får vi se vad som händer.
   Madde kom ju igår och tog hand om Melvin! Det var alldeles underbart för jag kunde verkligen slappna av. Och idag så gick jag och lade mig med Melvin efter lunch och sov i 1,5h och när jag kom upp hade Magnus & Madde lagat en massa ny mat åt Melvin. Vilket verkligen var ett måste idag för hans mat var slut. TACK snälla snälla Madde för all hjälp igår och idag!! Du är guld värd. 

Imorn är det måndag och jag måste hitta ork att ringa och trassla med försäkringskassan. Eftersom Magnus nu får ta VAB för Melvin då jag är sjukskriven. Ja alltid är det något. Men jag är faktiskt för första gången i mitt liv glad över att de sjukskrev mig för jag grejar verkligen inte att ta hand om Melvin :( Känns för jävligt kan jag säga.

Ta hand om er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0