Saft & Handboll =)

Jamen vilken kväll :)

Melvin somnade som en stock klockan 18.20....han har busat med farfar nästintill hela dagen förutom då han sovit i stort sett och på eftermiddagen var även farmor med här hemma när jag och Melvin hade sovit lite mer än en timme!!!! Just nu är jag väldigt glad över att lillskrutt gärna sover på dagarna....för annars skulle jag aldrig orka med jobbet som heltidsmamma åt den spralliga lilla grabben som bor här hemma med oss!

Kvällen idag skulle bli en bra kväll bestämde jag på förhand....Sverige skulle möta Danmark i OS-kvartsfinal kl 19. Så jag såg till att vara bänkad i soffan 18.55!!!! O tänka sig det gick hela vägen....Sverige vann över de regerande Europamästarna Danmark och det med bravur! Det var en riktigt rolig match att titta på även om jag och domarna inte var riktigt överens hela tiden. Men Sverige vann och nu blir det semifinal på fredag mot Ungern....gissa om det blir bänkande i soffan då. Då är ju nämligen pappa här också som är det största handbollsfreaket av alla =) Skojskoj!
   I halvtid i handbollen så tog jag och Magnus tag i ett av veckans projekt! Hemlagad saft * 2. Dels svart vinbärssaft och så det största projektet med krusbärssaft. Vi gör rårörd saft, dvs man kokar inte den. Svart vinbärssaften skulle stå i kylen i 2 dygn innan man silar den och krusbärssaften ska stå i 6 dygn. Idag var det som sagt dags att ta hand om vinbärssaften. Så i halvtid satte jag den på silning och efter matchen tog vi och hällde upp den på flaskor....drygt 5 liter saft blev det av vinbären hemifrån svärföräldrarna :) Tack för bären och receptet, saften blev jätte god!!!!! 
   På lördag är det dags att ta hand om krusbären också...är riktigt spänd på hur det kan tänkas smaka. Har aldrig hört någon göra det och heller aldrig smakat det! Men man måste ju våga testa för att veta om det blir gott. Dock efterlyser jag lite 0,5 liters pet-flaskor tills på lördag då det är dags att ta hand om krusbären för alla småflaskor tog slut ikväll.

Som sagt imorn kommer pappa & Eva. Har städat så gott jag orkat eftersom Magnus jobbar....! Se om jag kan orka lite mer imorn förmiddag! Ska hinna med att åka o bli klippt imorn med, både jag och Melvin ska klippas =) Blir spännande att se hur det ska gå med lillskrutt!!! 

Men nu ska jag ta o runda av denna härliga saft och handbollskväll med ett glas smarrig vinbärssaft =) Plus försöka få Magnus att slita sig från fotbollen på tv;n och vilka lite tvätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0