En dag i city.

Ja inte är det ofta som man verkligen i Uppsala city. Det mesta finns ju nu för tiden på Gränby och det är både enklare och gratis att parkera där och tycker faktiskt bättre om de flesta butiker på Gränby jämfört med på stan! Alltså utbudet menar jag då i butikerna även om det är samma klädkedja! 
   Men idag har jag och mina grabbar haft en heldag i stan...eller ja iaf från lunch! Melvin fick lunch hemma och sen drog vi till stan. Vi hade lite av varje på agendan..!! Jag skulle byta bank, jag ger upp nu, swedbank är ju helt kokko i huvudet som vägrar hjälpa en om man har ett kontantärende och allmänt så har de blivit väldigt otrevliga påkontoret här i Uppsala (iaf de gånger jag bett om hjälp), så nu blir jag en handelsbanken kund, likaså Melvin. Vi öppnade konto åt honom idag =) Vi var även till polisen och fixade pass åt Melvin....vi har ju pratat om o försöka åka nån stans i höst/vinter och då underlättar det ju om lillskrutten har ett pass klart om det blir någon sista minuten resa!!! Jag skulle även till skatteverket och fixa nytt id-kort och så blev det en tur på h&m's rea för att se om man kunde hitta nå skoj!!! Haha för just nu går det lite sisådär för mig och mina kläder. Det är liksom som så att jag inte köpt kläder nästan sedan innan jag blev gravid o sen har jag nött på kläderna för att det inte varit roligt o köpa nåt nytt så länge kroppen inte var tillbaka i sitt rätta jag. Men idag så gick en tunika sönder och jag kasta en igår som jag lyckats spilla nå på som inte gick bort så det började eka i min garderob. Men dagens resultat med 3 tunikor, 3 par leggings samt 1 kofta för 500:- kändes riktigt bra!!! 
   Som pricken över i:et på dagen så gick vi till Wirvla och hennes nyöppnade salong (de har flyttat!) och bokade klipptid åt både mig och Melvin, så på torsdag i nästa vecka blir det premiärklipp hos frisör för Melvin...han ser ju ut som en liten tomte i håret! 

En utmärkt dag där vi hunnit med att uträtta en massa ärenden vi sagt vi skulle göra hela Magnus semester. Skönt att det blev gjort även om vi väntade ända tills idag!!!!

Imorgon så ska jag och Melvin på turné! Vi ska på mammafika hem till våra gamla kvarter, ska bli riktigt mysigt att träffa alla mammor och barn igen. Är ju snart mer eller mindre slut på dessa mysiga träffar då de flesta av mammorna börjar jobba inom de närmsta veckorna. Jag ska ju vara ledig till årsskiftet :)

Ha en skön kväll alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0