Dagens räddare i nöden.

Ja idag har det bannemej varit en väldigt märklig dag och en dag då jag för första gången på väääääldigt länge kände mig fruktansvärt stressad.
   Allt var bra imorse....som jag skrev tidigare så blödde det i Melvins mun och det har det gjort lite till ikväll innan han somna. Så nåt är det allt som rör sig i hans mun. Bara o vänta o se när det dyker upp något. Men det var efter Melvins förmiddagsnap som dessutom avbröts efter 35 min då han drömde. Så där började dagens elände....att han inte sov klart och vi som skulle bort efter lunch. Ja det var ju bara o hålla tummarna för att han skulle orka hålla humöret uppe. Vi åkte med Magnus in till stan och han släppte oss ca en halvtimmes promenad från dit vi skulle, jag tänkte att Melvin kunde få vila i vagnen och vi hade tid för en promenix. Magnus lastar ur vagnen och jag tar Melvin. Dock fastnade tyget när Magnus fällt upp den så jag meckade rätt på det och under tiden så hinner Magnus åka innan jag blev helt klar. Ja, han sa hejdå såklart :) När jag är klar med vagnen och vänder mig om för att ta o änga på skötväskan på vagnen så står den inte där. Panik-stress! Jag tog ju liksom för givet att Magnus plocka ut den eftersom jag fixa vagnen, men icke. Så där stod jag utan alla Melvins grejer såsom Mellis och vattenflaska plus mina hemnycklar, mobil och plånbok. Och Magnus slulle åka eckerölinjen idag och skulle inte komma hem från vid 21.
   Jaha vad gör jag nu? Jo det blev en ordentlig powerwalk mot Malou. Stressad och smått panikslagen då jag inte hade ngt ätbart eller drickbart åt Melvin och jag kunde ju inte köpa ngt till honom eftersom jag hade ju ingen plånbok och det sista problemet var ju att jag inte skulle kunna komma in här hemma utan nyckel. När jag hade en liten bit kvar hem till Malou så kom Stina och hennes lilla grabb cyklandes och jag fick låna hennes telefon. Ringde Magnus och var smått galen. Nu fick han se till att lösa problemet för jag hade ju inte nummer till någon annan och inte någon möjlighet att lösa problemen. 
   Magnus fick tag i sina föräldrar så Pelle åkte hem hit och plockade ihop lite blöjor och andra bra grejer och kom in till stan med. Framför allt fick jag en husnyckel och pengar så jag kunde ta mig hem. Dock är det ju inte lätt att få med sig allt när man inte är van att packa till en liten 11-månaders kille, så det slutade ändå med att jag fick mellis till Melvin av malou och även låna en flaska till vatten så vi kunde ha med oss på vägen hem i värmen. Fortsatt så var jag helt slut av att jag stressat upp mig en massa så snälla Malou skjutsade mig & Melvin till centralstationen så vi slapp gå i typ 45 minuter. Sen blev det bussen hem och jag kunde åter lugna ner mig!!!!!

TACK, snälla Stina för telefon-lånet, Pelle för servicen in till stan och Malou för allt annat!!!! =) Utan er vågar jag inte tänka på hur jag ens hade klarat dagen. Ni är mina räddare i nöden.

Kvällen har däremot varit bättre!!!! Melvin somnade som en stock i sin säng när jag lade honom. Sandra kom och färgade mitt hår så det ser bra ut igen och så kom Magnus hem med två flaskor vin, en handkräm och salta pingviner som jag bett honom köpa. Men som pricken över i:et så hade han köpt en underbar parfym åt mig!!!! Helt klart vad jag behövde efter den här dagen. Usch, vad hade man gjort om man verken fått tag i telefon, pengar eller mat åt Melvin???? 

Men nu blir det lite OS-handboll!!! Hoppas jag lyckas hålla mig vaken :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0