366 dagar.

Ja det är ju inte klokt. Att vår lilla kille blivit 1 år idag! Jösses så mkt det kan hända på ett år...från att vara en liten liten hjälplös krabat på 3320g och 50 cm lång och bara ligga o sova (för det mesta iaf!) till att bli en lång o ståtlig grabb på dryga 12kg och runt 80-82 cm lång =) Och allt han lärt sig....ja det skulle ju bli en uppsats! Men det är helt fantastiskt. Man blir så glad av att tänka på alla framsteg som skett osv! Underbara älskade Melvin, stort grattis på din födelsedag önskar jag o pappa <3 
   Melvins födelsedag har varit toppen!!! Morgonen och förmiddagen busades det för fullt med morbror & moster Nettan! Hur kul och mysigt som helst....dock åkte de ifrån oss efter lunch. Tråk för oss alla då det har varit 8 fantastiska dagar. Men då fortsatte jag, Magnus & melvin vår dag med att åka en vända till Pelle & Monica. Magnus skulle kolla på nåt att lägga över poolen i vinter så vi inte får nå ovälkomna djur där i. Så Magnus kolla på de och sen satt han tillsammans med Monica o försökte få koll på släktingar...lite släktforskning helt enkelt! Detta medans jag och Melvin tog en liten powernap. Melvin lite längre än mig dock. Men skönt var det. Sen så busa farfar o Melvin medans jag satt i kökssoffan o drack te, Magnus o Monica donade för fullt. Framåt middagstid åkte vi hem, lite bus efter middagen och sen slockna Melvin så gott i sin säng.
   Magnus är nu på Hinden - Rex och jag tittar på halv åtta hos mig. Är ju super tomt här hemma....från att vi varit 4 vuxna här hemma varje kväll i en vecka så en jag ensam i kväll. Knas.

Måste ju skriva några ord om gårdagen som blev en riktig höjdare! 
   Det var en jätte lugn och skön förmiddag, inte från efter att Melvin hade sovit efter lunch begav sig jag, Marcus, Nettan & Melvin en tur in till stan. Vi skulle bara till barnens hus för att byta en leksak som Melvin fick i present på sitt kalas i lördags. Den gick sönder efter 5 min :( Dock hade vi inget kvitto, men det gick bra ändå. Vi bytte till en annan leksak och Melvin blev så nöjd så! Men så då, där efter kassan, fann vi pricken över i:et. Det var barnfotografering på barnens hus. O jag fick en så bra magkänsla att det vore så skoj att fotografera Melvin. Det kunde ju inte bli närmare 1:års dagen än igåreftermiddag. Sagt o gjort. Han fick bli fotad :) Ohhhhh vilka fina bilder det blev!! Helt fantastiska, jag är såååå nöjd att jag tog beslutet att fotografera honom! Jag köpte en serie med bilder på lillskrutt samt en förstoring som vi så fint hängt upp här hemma i vardagsrummet!!! Jag är helnöjd =) Tur är väl att även Magnus tyckte det var super fina bilder! Även morbror tyckte bilderna blev så bra att han också köpte en förstoring på sin systerson :) Ja så dagen igår som bara skulle bli ett tråkigt "till-stan-för-att-byta-leksak-o-åka-hem igen" blev ju strålande med en super lyckad fotografering av vår fina 1:åring!

Nu ska jag ta o ha lite kvällsmys med mig själv! En god kopp te o en frukt =)

Bilder från veckan med Marcus & Annette <3


Melvin & Nettan morgonmyser med babblarna!



Mys ute!


På rallyfärd med moster Nettan!


Ge mig fruktsalladen =)


Födelsedagsmys i pyjamas med de bästa <3
En extra rad för hur duktiga Marcus & Nettan är! Halva dem är ju typ borta, hurra för er!


Födelsedagsgröten till frukost, med födelsedagsljus såklart :)


Presentöppning efter frukost. Ett fint pussel från fam. Persson/Hofvander. Plus en snygg tröja!


Nästa present var från Fadder-Madde! En cool bil :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0