1:års kalas!

Ja dagarna de bara flyger iväg nu när Marcus & Nettan är här. Och när vi väl tar kväll och/eller har en lugn sekund på dagen så ser jag till att sitta och vila så mkt som möjligt, då är orken slut att blogga.
   I torsdags då M & N kom så mumsade vi spenatsoppa som jag hade lagat och sen tog vi med oss Melvin och åkte och handla hem mat. Det ekade typ i kylskåpet.
Igår fredag så åkte jag och Melvin med M & N till N's familjs lantställe i skogen utanför Tierp. Det blev en lite väl lång dag för mig då jag på eftermiddagen inte alls mådde bra och var glad att jag hade Marcus med mig så han kunde ta Melvin. Annars hade både han och jag landat i en hög på golvet :( Så det var skönt att sätta sig i bilen och åka hem till jumjum.

Idag har det varit en fartfylld dag och jag är så trött just nu att ögonen går i kors. Men medans de andra tre tokstollarna i det här huset spelar klart en rundan av "ticket to ride" så passar jag på att snabblogga lite.
   Som sagt idag var en fartfylld dag...vi har haft 1:års kalas för vår lilla solstråla Melvin. Det har varit släktingarna på Magnus sida som varit är och då såklart Marcus & Nettan, sen var det även Melvins fadder Madde och Anna & Tomas som var här och gratta vår lilla skatt!!! Han var på toppen humör och hade fullt upp med att utforska sina nya saker. Ja han fick sååå fina presenter Melvin, Tack så hemskt mycket alla som var här.
Dagen till ära så tyckte Melvin att det var lämpligt att ta en "promenad" på tre steg!!! Han var så duktig och man såg stoltheten på honom när han greja det. Tyvärr såg jag inte stegen själv men han gjorde om det tre gånger =) O såklart var jag på vift varenda gång. :( 
   Får hoppas på ny chans för mig att se några fina steg på promenix imorn!!!! 

Imorn blir det en lugn dag här hemma! Marcus har lovat att laga kalops =) Melvin tycker det är jätte gott iaf när han fått prova det på burkmat.(Jag älskar det också!) Så det ska snälla morbror fixa imorn. I övrigt tror jag bestämt att det får bli en väldigt lugn dag för jag behöver vila och Melvin mår nog också bra av en skön hemmabus dag!!! 

Nu blir det sängen bums.
Natti!!


Vår solstråle på sitt 1:års kalas <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0