Uppe med tuppen....

...japp så är det!! Sitter här i soffan o har nå tokigt barnprogram på på tv:n i brist på annat. Melvin sitter så fnt o leker på sin lekmatta =) Han är tapper lillskrutt även om han blev väckt 06.20 av Bamse. Sen somnade han om och fick kanske sova 10 minuter innan Bamse tog ton igen och har sedan dess skrikit =( Blir man knäpp? Svar; JA! En sak är säker och det är att jag ska ha första shing på att natta Melvin på förmiddagen, jag behöver också sova en stund!

Annars då!!! Ja annars så är det strax över 6 grader varmt ute trots att klockan är så lite =) Träden rör sig lite men ser ut att vara betydligt mindre än igår samt att himmeln är ljusblå och solen skiner så fint. Hoppas att vädret fortsätter så för då kommer det bli en underbar dag!
Vad bjuder då dagen på? Ja det är väl lite oklart...Magnus vill ju fortfarande att jag & Melvin ska åka med på fotboll....jag är inte lika entusiastikt men vi får väl se...fortsätter vädret vara fint så får vi kanske åka med, mest för att få umgås med Magnus! Sen är det handboll på tv i eftermiddag och Ystad - Sävehof är huvudmatch så den måste ju ses! Då är tv;n min! Då tänker jag lägga beslag på tv-dosan!!

Imorn är det åter måndag! Men det gör inget för det är valborgsmässoafton och Magnus har tagit ledigt =) Har väl inga direkta super planer för dagen mer än att fina vänner från Stockholm kommer o grillar med oss!
Valborg är ju hur stort som helst i Uppsala, det är champagnefrukost. forsränning, sillalunch, chapagnegalopp, grillningar och världens partykväll. Ja fast oftast så hinner många decka långt innan det är kväll. Jag har kört hela det här racet ett år och det var 2008. Visst var det roligt att ha gjort det ett år men jag skulle aldrig göra om det. Jag tycker det är väldigt överdrivet....speciellt de som även har hittat på skvalborg(igår) och kvalborg(idag) som rent ut sagt super skallen i bitar tre dagar i rad. Nääää, jag börjar väl helt enkelt bli gammal som inte tycker det är så värst skojigt längre. Perfekt att ha Melvin nu för skulle ju aldrig bege mig ut på en sådan heldag med honom. Innan har man ju nästan skämts för o tycka att valborg inte är något att "fira".

Ha nu en fin söndag mina vänner.

Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0