Provsvar.

Ja idag vid 15 ringde så veterinären upp mig. Jag hade deckat tillsammans med Melvin så jag flög välen meter upp i sängen när den börjar burra under min arm. Så jag studsa upp och ut ur sovrummet och svarade i telefonen. Samtidigt höll jag tummarna för att Melvin inte vaknade av mitt studsande! Tack o lov gjorde han inte det.
   Vad sa då veterinären? Ja hon sa det som vi alla trodde. Att det är inget medicinskt fel på Bamse. Så nästa steg för vår lilla fyrbenta vän är att ge honom Frontline - fästingmedel, få ett halsband om han kommer bort så enev upphittare vet vart han bor. O så ska vi önska lite finare väder så vi kan ta itu med att låta de gå i lite koppel först =) Just de, se över försäkringarna för missarna måste också göras innan de får gå ut. Ja lite småpyssel....hihi så hinner jag ochMagnus o bearbeta tanken på detta också! Så är det bara o hålla tummarna att Bamses maniska beteende försvinner när han även får vara ute. Usch känns ju jobbigt att mina (våra) små fyrbenta älsklingar ska få gå ut i den stora vida världen.

Idag onsdag så har det inte hänt många knop i övrigt. Det är en fortsatt väldigt förkyld liten Melvin :( Så han sover väldigt mycket om dagarna och idag passade jag som sagt också på att sova lite när han sov då jag var väldigt trött. Idag efter middagen så kom Pelle & Monica på en liten visit. Pelle hade lånat våran spikmatta och jag ville ha den tillbaka för min nacke så de kom o lämna den och passade på att busa lite med Melvin tills han somna.
   Just nu blev jag serverad en kopp te av min älskade make <3<3<3 Så ska avnjuta den framför tv:n tillsammans med honom!


Kommentarer
Postat av: Katarina

Håller tummarna för att det går bra. Vet själv hur det är de där första gångerna de ska få vara ute helt själva.

Kanske ni skulle kosta på dem en chipmärkning oxå. Det gör det lättare att spåra om de skulle pringa iväg. Halsband tappas lätt eller så fastnar de i buskar.

Lycka till vännen!

2012-04-11 @ 20:30:14
URL: http://www.hobbitfot.bloggplatsen.se
Postat av: Sara!

Brapoäng där Kattis med chipmärkningen. De är chipmärkta båda två....det blev de av sina uppfödare =)

2012-04-11 @ 20:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0