Nu fick vi nog.

Ja i eftermiddag så fick vi nog av o gå i ett vaccum och inte veta vad som är fel på vår lilla son. Så vi tog och ringde till 1177 och jag hade sådan tur att de koppla mig till en barnsjuksköterska på barnsjukhuset!! Förklarade hela Melvins situation sedan i måndags då trasslet med hans mage börja fram till nu. Att han inte får behålla nåt plus att han nu på en vecka (tur i oturen att vi vägde honom förra helgen!) tappat drygt 4hg. Så efter hennes ordination då hon även pratade med en kollega har vi nu börjat ge honom vätskeersättning samt helt mjölkfri kost. Så från och med idag, då Melvin äter eftermiddags mellis har han inte fått några mjölkprodukter alls. Så nu hoppas vi att han blir bättre. Ska ändå ringa bvc imorn för att informera dem om allt detta och kolla om vi ska ta o komma in för ett blodprov på honom för att ev utesluta/fastställa något. Detta på uppmaning av sköterskan i tele. Hon sa ju det att vi kunde komma in till barnakuten redan idag om vi ville men då skulle vi få sitta där i evigheter. Så tror nog Melvin har det bättre i sin säng här hemma så ringer vi bvc imornbitti!!!
   Just nu hoppas jag att det är mjölkallergi och inget annat så vi är på rätt spår nu och han blir kry.

Ikväll efter att Melvin somnat så ringde jag grann-Anna och frågade om enliten prommis! Sagt o gjort och även token Himla (en hund!) hade äran att följa med :) Tack för sällskapet!

Nu blir det soffhäng =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0