Mums med varmchoklad!

foto0377 (MMS)

Det blev en choklad med skummad mjölk a la laktosfritt!


Kommentarer
Postat av: Sara

Visst vet du att utbudet på mjölkfri choklad är väldigt stort numera?! Som mjölkproteinallergiker har jag inga större problem att hitta choklad vilket borde gälla även laktosintoleranta, veganer mfl. Det har även kommit en tablett som laktosintoleranta kan ta en gång per dag och sedan tåla laktos, om du nu tycker att tabletterna som tas precis innan måltid är tjorviga. En vän till mig som inte ens tålde hårdost(vilket i princip alla laktosintoleranta gör eftersom laktosen försvinner inpastoriseringen) kunde äta helt vanlig kost efter det att hon börjat med den "en om dagen". Väldigt mycket billigare blev hennes matkostnader då tabletterna inte kostar i närheten av de laktosfria produkternas mellanskillnad.

2012-04-21 @ 07:45:21
Postat av: Anonym

Ja jag vet Tt det finns mkt choklad nu! Men det hade jag inte hemma kl 20 igår kväll :)

2012-04-21 @ 11:36:25
Postat av: Sara

Fast då handlade det ju mer om att du inte hade någon choklad hemma än att du inte kan äta choklad, vilket ditt tidigare inlägg antydde...



"Tror jag ska ta o göra mig en stor kopp varm choklad! Blev så sugen på choklad och det är ju typ den enda choklad jag kan mumsa! Förutom om man bakar ngt med kakao. Jäkla laktosintolerans :("



Inte för att det spelar någon roll...jag förstod inte varför du skrev som du gjorde bara. :)

2012-04-23 @ 18:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0