Känner mig duktig!

Ja vart tog den här helgen vägen?! Jag har hunnit med massor men ändå så känns det som att helgen inte ens har börjat men ändå så är det typ slut snart. Ja jag fattar då inte vart tiden tar vägen.....plus att det inte riktigt känts som helg för Magnus har jobbat hela helgen. Kom nyss hem och ska ha lite matpaus men sen är det fortsätta jobba för honom.
Vad har då hänt i helgen? Ja igår så vet jag inte riktigt på vilken sida jag vakna....jag hade nå spurt i kroppen och hann både bädda rent i alla sängarna, ha en underbart mysig familjefrukost samt sedan gå loss i badrummet på nedervåningen och tokstäda det inklusive avloppsrensning i både handfatet och duschen. O när allt det var klart så var klockan typ 11 eller nåt i den stilen. Sen blev det lite slappa i soffan och busa med Melvin innan Carro kom på besök vid halv 3 och stannade ända till kvart i tio igår kväll. En jätte mysig eftermiddag och kväll var det!! =) När Carro hade åkt så satt jag och Magnus uppe en liten stund och tittade på en film på tv men tillslut gick ögonen i kors så då var det bara o besöka sängen, natti natt på fem sekunder.

Idag var det lite samma spurt när familjen Klarin hade vaknat till liv! Jag hade ju bestämt mig för att göra mjölkfria rosenbullar åt Melvin få han börjat få mysig helgfrukost dels i form av gröt men sen sitter han o mummsar lite på smörgås medans jag och Magnus äter våran frukost! Det är verkligen hur mysigt som helst! Så nu finns det 30 bular åt honom i frysen :) Sen vart det lite mys i soffan för oss alla innan Melvin tog en tupplur och innan Magnus åkte iväg på jobb.
När Magnus åkt iväg så var jag redan uttråkad den här dagen....inte hade man någon lust att gå ut när regnet bara öset ner. Så jag bestämde mig för att städa istället =) Så det har resten av dagen bestått av. Städning. Har både dammsugit (hela huset), torkat golv(hela huset), städat badrummet där uppe, tvättat en maskin tvätt, tagit hand om disken efter morgonens bak och röjt tvättstugan i eftermiddag....Nu sitter jag i soffan och är trött men härligt trött och känner mig duktig!!! Lilla Melvin har varit jätte duktig han också! Han har fått hänga med upp där uppe och satt o lekte med sina leksaker när jag höll på där och har suttit här nere o lekt när jag varit här! Nu studsar han runt i sin gå-stol och gör sitt yttersta för att hjälpa Magnus med middagen :) Japp, middag på bordet ska jag få! Underbart <3

Så efter middagen tänker jag inte göra ett jota mer än mysa med Melvins tills han ska sova och sen ska jag krypa upp i soffan och lata mig! Imorn är det måndag och ny vecka. Hoppas den bjuder på bättre väder =)

Ha en underbar söndagskväll alla kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0