En heldag i stan!

Ja igårkväll så bestämde jag tillsammans med Jessica och Jessica från mammagruppen att vi skulle ta och ses idag =) Tanken var en vända till svandammen samt en fika/lunch.
Vi träffades upp på stationen vid klockan 11 idag och tog sedan en promenix till stadsparken och tittade på hur de hade förnyat lekparken där. Sen fortsatte vi en sväng förbi svandammen innan vi sökte oss till ett café för att både ge oss själva och barnen lunch! Melvin hann tyvärr bli så där galet hungrig att hans mindre trevlig "jag är hungrig-humör" kom fram. Men så är livet. Jag var inte riktigt med på noterna idag då morgonen var lite kajko och därför visste jag inte exakt när han skulle vilja ha lunch! Men det löste sig fint, först åt barnen lunch och sedan vi mammor! Jag beställde en sallad som inte alls var någon höjdare :( Så det ska jag inte köpa där någon mer gång. Efter att vi ätit klart så plockade vi ihop och lämnade fiket. Det var en aning trötta och gnälliga barn så tror nog vi störde varenda kotte på caféet plus att en servitris dessutom kom och plocka bort våra tallrika innan man knappt hade hunnit äta klart. Nje, jag var inte helt nöjd idag....ja Café 018 är det jag pratar om, har alltid varit nöjd där förut men idag fick de ett litet minus. Efter lunchen så traska Jessica & Elsa hem för att hämta Elsas storebror på förskolan, o jag, Melvin, Jessica och Maximilian traskade mot Himla butiken i librobäck. Det var bannemej längre än jag trodde...känns ju inte så långt när man åker bil :P Men dit kom vi och duktiga var vi som promenerade hela vägen! Sen däremot tog vi stadsbussen tillbaka till stan. Då blev det lite snabba vändor in i några butiken och mellis för smågrabbarna innan vi sklijdes åt och vi for hem.
Hittade en super härlig knallgul lite fodrad fleecejacka åt Melvin idag med svarta sömmar på. Jätte fin, plus två mössor. Jag kan liksom inte förstå....innan hade vi tre mössor åt Melvin men två av dem är puts borta. Har letat överallt så vi måste ha tappat dem eller nåt. Men nu har lillskrutt både en bra vårjacka om han åker vagn plus mössor att variera med! Han var ju så galet varm idag i vagnen i sin jacka så tillslut bara skrek han av missnöje. Så han fick åka hem utan jacka och blev tack och lov nöjd då! Annars hade det blivit en vääääääldigt lång bussresa hem.

Nu ikväll så har vi busat lite och ätit middag!!! Nu sover Melvin som en liten gris i sin säng....tog väl typ 2 minuter för honom att somna idag. Han var helt slut.

Själv ska jag inte göra ett jota mer idag. Jag är sååå trött. Har liksom inte fått sova en enda natt ordentligt i vecka då Bamse har skrikkalas. Jag tycker synd om oss människor för att vi inte får sova ordentligt, men jag tycker faktiskt minst lika synd om Bamse. För något är ju fel i psyket på honom eftersom han fortsätter hela tiden. Så just nu är jag faktiskt ganska inne på om vi kanske trots allt måste avliva honom för det är inte snällt att låta honom ha det så här.....det får bli o gnugga huvudet ordentligt och ta ett beslut på vad som ska göras. För även om vi släpper ut honom så hoppas jag ju att han kommer in om nätterna....annars kommer jag aldrig kunna sova. Japp ni får kalla mig fjantig, men han är ju som ens lilla barn han med.

Nu blir det tankeverksamhet samt mys i soffan!!!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0