Blir skvatt galen....

...på sjukvården just nu. Blev ju igår ordinerad att ge Melvin vätskeersättning och mjölkfri gröt o välling samt mjölkfri kost i övrigt också. Sagt o gjort...Magnus åkte o köpte mjölkfri gröt och välling. Har vi märkt någon skillnad? Inte på diaréen...det är samma och ofta fortfarande. Men däremot så sov han lite bättre idag efter att han fått välling....visst kanske var för att han tömmde ur sig alltihop och sen somnade 2h efter de! Det är ju svårt att säga. Men iaf så ringde jag bvc nu på morgonen som sköterskan igår sa till mig eftersom det nu är de som får kontrollera vidare. Då får jag istället ordination att enligt bvc så ska diarén fortgå i 10 dagar under vanlig kost innan man ska ändra något. Så de menar att vi ska fortsätta ge Melvin hans ordinarie gröt o välling till onsdag samt att han ska äta som vanligt....fast utan grönsaker för att dra ner på fibrerna nu när hans mage är i uppror. SUCK. Varför säger inte folk lika?????? Vad gör vi nu liksom? Vem ska man lyssna på? Jag blir GALEN. Stackars vår lille skrutt som är i mitten av det här.

Nu vill Melvin ha grötfrukost!!! Men vilken gröt ska jag ta då?

Stackars stackars Melvin.


Kommentarer
Postat av: Erika

Vilket stök! Tänk om det kunde finnas en instruktionsbok på de små liven. Hade ju helt klart varit toppen i vissa lägen. Man blir ju helt tokig då folk man pratar med inom sjukvården säger olika... Hoppas det löser sig (eller hårdnar på sig kanske jag ska säga) snabbt! Kram

2012-04-16 @ 09:06:19
URL: http://erikao.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag hade lyssnat på läkaren, var det inte en läkare du pratade med igår om vätskeersättning och mjölkfritt? Om en läkare ger en ordination hade jag lyssnat på det istället för på sköterskan...du kan ju alltid ringa till 1177 igen och be om att få bli kopplad till barnsjukhuset ytterligare en gång.



Jag hade nog gett mjölkfritt...



Kram!

2012-04-16 @ 09:41:31
URL: http://livetsomfia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0