Sova läääänge!!

Glömde ju berätta om en grej igår!
   Efter att vi varit på ackis och lämnat blodprov med Melvin så bestämde vi oss för att åka förbi på mitt jobb! Chefen min har ju så fint uttryckt att hon ville träffa Melvin. Sagt och gjort så åkte vi dit och var väl där vid 10.10. Såklart hade hon precis påbörjat ett möte kl 10 så det blev inte någon träff. Istället tog vi då en tripp till min gamla avdelning där jag jobbade först, Kristallen. Där var allesammans på plats =) Så det var mysigt att komma dit och jag fick träffa på alla sötnosar som jag hade där innan! Plus träffa Kajsa, Birgitta och Sara som jobbar där nu!!! En mysig förmiddag istället för o bara åka raka vägen hem efter ackis.

Natten inatt har varit helt fantastisk!! Det har iofs alla nätter varit sedan Melvin kom. Men inatt var han så exemplarisk då hans mamma var galet trött igår kväll. Jag gick och lade mig redan 21.20 igår kväll och klev upp 11.15 idag. Igår var första kvällen jag verkligen varit trött sedan vårt nya familjeliv började. Då jag gick och lade mig, spejja Melvin och Magnus på fotboll i vardagsrummet! Dom hade "killkväll"! Vid 22.30 kom Magnus och väckte mig med Melvin i famnen....matdags! Käk till miniman och sen somnade jag gott igen, nu även Melvin! Sen är han som en klocka på natten...klockan 02 och 07 vaknar han varje natt och vill ha mat, så även inatt! Dock ville han ha lite extra käk idag på morgonen vid 08.30 så det fick han! Men däremellan sover han som en tok! Cirka 4h mellan matstunderna har han på nätterna. Men på dagarna äter han typ med 2-3h mellanrum!!! Det bästa är att han själv säger till när han är hungrig och han klarar det ju galant....det såg vi på vägningen i måndags!!!!
   Så det här som alla människor säger, att man aldrig får sova då man får barn är inte alls sant. Det beror ju helt på bebis, vissa har säkert oturen att få ett väldigt vaket barn om nätterna eller oturen att barnet får kolik eller liknande. Men att man aldrig får sova är ju inte sant! Vi har turen som fått en så fin son som sover så bra som man bara kan när man är så liten som han är. <3

Idag så öser regnet ner utanför fönstret. Så det lutar åt att det blir en inne/hemma dag. Kanske man skulle se till att ta en tur med snabeldraken när vädret ändå är som det är.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Barn som sover knackigt om nätterna är också fina!

2011-09-07 @ 19:39:50
Postat av: Sara

Klart dom är fina dom också du knasboll som inte vill skriva ditt namn =) Det har jag inte skrivit nåt om! Jag bara påpeka att man kan få sova riktigt bra som småbarnsförälder. Många i vår omgivning har endast belyst hur jobbigt det skulle bli att få barn för att man aldrig får sova. Därför jag skrev som jag gjorde att man visst får sova!!

2011-09-08 @ 13:50:20
Postat av: Anonym

Tycker det låter knasigt av dem som sagt så! Jag vet många som fått sova både länge och bra från start och flera som fått sova hela nätter från dag 1. Vilken tur för dig att du är en av dessa, hoppas att det håller i sig!

2011-09-08 @ 22:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0