Långväga besök igen.

Så var nästan långvägabesök på plats =) Det är pappa och Eva som är och hälsar på hos oss!! De kom i tosdagskväll och stannar tills imorgon! 
   Det är ett väldigt lugnt besök eftersom pappa har så himla ont i sin rygg. Men mig gör det inget. Tycker det är himla skönt att få vara hemma i lugnets vrå emellanåt. Är så mkt äventyr ändå som händer! Melvin inledde pappas besök med att ha sin första ordentliga magknip i torsdagskväll. Han var så ledsen så det ska i föräldrahjärtat på både mig och Magnus. I ca 2h skrek han oavbrutet och det hjälpte inte vad vi än gjorde. Men tillslut så fann han ro och somnade på mina bröst/mage. Då var lillplutten helt slut. Så sen sov han hela natten med endast ett matbrejk.

Igår så for jag, pappa och Eva (och Melvin såklart) in en sväng till gränby centrum. Behövdes köptas hem lite mat till helgen! Är ju bra att mumsa i sig lite middag o sådär om dagarna =) Några snabba vändor i några butiker blev det också då Eva gärna ville hitta en jeanskjol. Men så blev det inte. Grillat med potatisklyftor till middag blev det och sen så tittade pappa och Magnus på hockey på tv!

En hemma dag har det varit idag! Jag och mina grabbar sov länge, till 11.30! Men kom inte upp från vid 12.30 för Melvin käkade innan vi klev upp och då hade Magnus hunnit fara iväg på jobb. Dock bara en lugn dag hemma...pappa tog ut Melvin i vagnen och promenera lite här på vägen utanför huset så han somnade i vagnen! Sen satt pappa på trappan i solen och löste korsord medans Melvin sov gott i vagnen i friska luften! Under tiden tog jag en lång och skön dusch samt plockade undan lite smått här inne!
   Ikväll blir det råstekt potatis, sweetchilisås och lövbiffrullader till middag som pappa fixar!

Nu ska jag ta och baka lite lavendelskorpor!! *mums*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0