Födelsedagarnas dag!

Idag är det födelsedagar gånger 2 på menyn!!! Dock blir det bara en uppvaktning eftersom en av födelsedagsgrisarna bor i Ystad.

I Ystad är det ingen mindre än Matilda (mitt kusinbarn!) som fyller 11 år!! Hipp hipp hurra!!! Men vart i hela friden har de 11 åren tagit vägen. Minns ju så väl när jag och mamma var hemma hos kusin Petra och hälsade på då Matilda var nyfödd och när hon var 3 år så var jag fröken till henne på förskolan där jag jobbade i Ystad. Nu är hon 11 =) Galet vad tiden springer iväg. Betyder det kanske att även jag blivit 8 år äldre sedan jag var hennes fröken??? Njeee.....det kan jag väl aldrig tänka mig :oP Världens största grattis till dig iaf Matilda från oss här i Uppsala!!!

Här hemma omkring närmare bestämt sisådär bara en 7 km ifrån oss är det Magnus farmor, Melvins gammelfarmor, Anna-Greta som fyller 87 år idag! Så framåt eftermiddagen/kvällen (jag har ingen aning!) ska vi bege oss till Anna-Greta på lite födelsedagsuppvaktning!!

Innan det bär iväg på födelsedagsuppvaktning så blir det bara en lugn dag hemma! Magnus sover ännu då han satt uppe och jobbade till halv5 imorse. Medans Melvin ligger och myser med sin Alfons-snutte o småpratar i soffan och jag tittar på 4-stjärnors middagar på tv. En riktigt lugn och skön förmiddag hos familjen Klarin!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0