Äntligen vardag.

Åhhh vad jag har längtad efter denna dagen. Kände jag idag då jag vaknade iaf.

Melvin är 3v imorgon och sedan han föddes och vi kom hem från BB så har allt gått i 180. Det känns inte som att vi haft en lugn och skön vilodag hemma på dessa tre veckorna. Men idag är den här. Det känns som att nu äntligen kan vi få lite vardag i livet. Magnus jobbar som vanligt igen, regnet faller utanför fönsterna (ja det känns som om det är det vanligaste just nu!) och jag & Melvin är lediga med lite smågrejs inbokat bara. Som tex så ska jag o lilleman ta oss till BVC imorn för vägning och mätning! Sånt där som man ska göra när man är småbarnsförälder!!! Annars har vi inga större planer för den här veckan...ska se till att få till en dejt med M&H&H =) Antingen blir det på torsdag utan M eller på söndag med hela familjen. En sak är säker och det är att det är otroligt skönt med vardag även om det såklart varit mysigt med besök. Men det tar på krafterna på oss alla.

Dagen idag då! Ja vi började med att sova till 11 =) Sen lite käk till Melvin och efter de fick han sig ett bad!!! Mycket mindre skrik den här gången jämfört med hans första bad! Han såg till och med ut att mysa lite då o då! Så lite mer badträning för honom så kommer han nog snart att gilla det =)
   Jag har fått i mig frukost och sitter o njuter av en stor kopp te i soffan o bara njuter av lugnet!!

BTW vad har hänt i landet?? Det är råvarubrist så producenterna inte kan tillverka smör..... Var på ica igår inne i Uppsala och där fanns inte ett smörpaket så långt ögat kunde nå. Och så hängde där en stor lapp att det är råvarubrist och att problemet förväntas pågå minst hela september ut. Kan ju bli intressant det här. Så ser ni smör i er butik, passa på att köpa!!

Skickar en extra stor kram till bästaste Fian som kämpar på med sin gravidmage! Hennes envisa lilla knodd trivs tydligen väldigt bra i värmen i magen. *KRAAAAAAAAAAAAM*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0