Vilken kväll...

...ja igår så kände man sig inte mycket värd som förälder. Verken jag eller Magnus. Melvin var mer eller mindre konstant ledsen från 19 - 23. Inget vi gjorde hjälpte mer än om han låg i min famn och jag gick runt o sjöng vaggvisor för honom. Då slumrade han till cirka 15 minuter och sen vaknade han med lite nya krafter och fortsatte skrika. Stackars lite. Misstänkte väldigt fort att det var bajseriet som bråkade med honom. Han hade inte bajsat på drygt 36h. Kom bara pruttar hela tiden och han kämpade så. Tillslut efter typ hjälp-rop på facebook fick mitt minne sig en uppfriskande kick, termometer-tricket. Man tar helt enkelt tempen på barnet i rumpan!!! Sagt och gjort....det i kombination med fortsatt magmassage och bencykling (som vi hållt på med massor under kvällen) gjorde att lilleman tillslut kunde tömma magen!!! 
   Tog väl ca en kvart efter det och sen kom han till ro och somnade ordentligt i famnen! Sen sov han lite mer än en timme innan det var dags för mat och han sedan fick somna omi sin säng igen. Sen har han varit lite småorolig inatt. Han har sovit bra, ätit 1ggr, men har hört honom knorra lite så han har säkert drömt om kvällen som var.

Tack och lov så glömmer man fort ibland, och idag har man fått vakna till joller och leende =)

Vädret är lika trist som igår...dimmigt o bara sisådär 4 grader varmt. Brrrrr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0