"Tidig" morgon.

Idag har varit Melvins tidigaste morgon sedan han föddes, och då är den egentligen inte speciellt tidig för en liten kotte! Ganska precis klockan 9 nu på morgonen tyckte han att vi skulle ha sovit klart...jag höll inte riktigt med honom men det var ju bara o stiga upp! Dock tar vi det väldigt piano...han sitter i sin babysitter och är helnöjd med att titta ut genom altandörren och speja på tv.n. Jag har krupit upp i soffan med täcket runt mig för o förlänga känslan av o ligga i sängen! Funkar ganska bra måste jag säga :o)

Det har hänt lite av varje sedan jag senast skrev ordentligt! Har ju bara mobilbloggat....
   I fredagskväll så var Fia & Oscar här! Så mysigt så...och jag premiärdrack faktiskt 1,5 glas vin. smakade riktigt bra efter nästan 1 års uppehåll från alkohol. Det är inte så att jag saknat det speciellt mkt, men det var gott.
   Lördagen var en lugn dag på dagen då Magnus var iväg och jobbade. Trots den lugna starten på dagen så blev det ändå stressigt till grillmiddagen vi var bjudna på hos Jocke & Madde, Klockan 16 skulle det komma några och titta på mazdan (som jag lade ut en länk till i förra veckan!)...men de kom inte från strax efter halv 5 och halv 6 skulle vi vara borta. Nu var det ju så att de ville köpa bilen, vilket var superbra! Men det blev lite stressigt för mig själv kände jag för jag var inte alls redo att gå bort när klockan var halv6. Jag hade räknat med att Magnus skulle kunna mata Melvin och jag göra mig iordning men shi fick jag då Magnus fick sätta sig och skriva papper med de som ville köpa bilen. Så slutresultatet blev såld bil och en halvtimme sena in till grannarna. Tack o lov så gjorde det inget att vi var sena! 
   Söndagen, vilken underbar dag! Var lite lugnt på förmiddagen innan vi vid 14 åkte in till stan. Då åkte jag och Melvin hem till Frida, Henrik & Meja och Magnus skulle iväg på jobb innan han också skulle komma dit!!! En fantastiskt mysig dag med familjen Sjödin/Westberg som innebar en promenix, god middag och efterrätt o en massa babbel. En dag som inte tog oss hemåt från vid 22 på kvällen. 

Den här veckan har gått i lugnets tecken och jag behöver det känner jag. Har varit riktigt trött både måndag och tisdag. I måndags var jag inte ens utanför ytterdörren. Igår däremot så blev det en impulstur till höstmarknaden på vaksalatorg, strumpor åt mig och Magnus köpte ost och korv! En fortsatt tur till Gränby då Magnus behövde ett par nya jeans.
   Dagen avslutades med besök av Johan till fotbollen mellan Sverige - Holland som Sverige mot alla odds vann!! Hejja hejja!!!

Idag är det BVC-besök på schemat kl 13 och efter de lite fixardag!! Men nu ska jag ta o masa mig ur täcket i soffan och göra mig lite frukost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0