En mus i vårt hus.

Japp så var det dags igen. Precis som förra året vid den här tiden på året så får vi en extra familjemedlem. En mus. Igår natt var första gången som jag hörde den då jag stod och bytte blöja på Melvin halv5 på morgonen. Hade hört att katterna var galna lite tidigare inatt men inte reagerat så mkt mer över det. Så nu får det bli att sätta ut musfällor....jag hoppas ju att vi kan fånga den levande (som vi gjorde förra året) och släppa ut den istället så kan de ju leta upp någon annastans o bo än hos oss!!! Jag tycker ju att möss är ganska söta....men inte o ha dem springade lösa i huset.

En helg har passerat sedan jag bloggade senast. Blir liksom lite mindre bloggande på helgen då vi oftast har familjemyhs för hela slanten då! Vart sen den här veckans måndag och tisdag har tagit vägen det vet jag inte. Dagarna bara susar förbi...förut var man rastlös till tusen så fort jag hade en ledig sekund. Nu njuter man på ett helt annat sätt när man har lite lugn o ro :)

Melvin har ju hunnit  bli 7 veckor nu! Tiden går så fort!! Och han har skaffat sig bra sovrutiner :) Somnar runt 20-21 på kvällen och sover gärna till runt 11 - 12 dagen efter! Med undantag för käk runt 23, 04 och 08. Så det är ju i princip bara en enda gång på natten som man får stiga upp mer död än levande o ge honom mat och det är när klockan är runt 04. I gengäld är han en väldigt vaken kille på dagarna....är väl därför min rastlöshet har försvunnit! Det är fullt upp o mys o busa med Melvin! Han nöjer sig inte speciellt många minuter nu med att bara ligga i soffan och titta. Nej nu vill han sitta upp och busa! Leka i babygymmet osv =) Det är så mycigt att det händer så mkt nu han jollrar och han ler...och mer lär det ju hända!!!

Idag är det onsdag och familjen Naess/Andersson kommer på middagsbesök hem till oss =) Ska bli toppen mysigt!! Dom är en så mysig familj så man blir så glad av att träffa dem <3

Nu dags för mat för lilleman!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0