Ackis o gips!

Blir lite sådär med bloggande när man har besök. Men nu kör vi ett nytt inlägg med lite uppdate från livet!!

Det blev en himlans konstig vändning på min brors besök här i Uppsala hos oss. För att skriva lite fort så fick vi åka till ackis akutmottagning i tisdagskväll för att Marcus hade jätte svåra buksmärtor. Det hela resulterade igår vid 13.30 tiden att han fick svaret att han har en infektion i en tarmficka. En mycket lättad Marcus fick åka med oss hem igen.....detta då de tidigare misstänkt blindtarmen. Men nu är Marcus hemma hos oss igen, med restriktioner om vad han ska äta och fortfarande smärta. Men min bror är en krigare så snart kommer han säkert vara 100% fit for fight igen!

Igår eftermiddag då vi kommit hem från sjukhuset, fått i oss lite mat och vilat en stund så tog jag och Nettan tag i veckans pyssel-projekt! Att göra av gipsavjutning av mig gravido-mage!!! Det var kladdigt värra och hela badrummet såg ut som ett krig då vi var klara. Men så bra det blev! Ska gipsa på lite på kanterna idag bara så det blir riktigt jämna o fina kanter. Vad jag sen ska göra med avjutningen tänker jag inte avslöja ännu....det kommer bildbedvis på det så fort det är klart! Men bjuder på lite bilder från kladdet igår =)

        
Mumie i plastfolie.       Gipshängare!                 Kladd!                       

  
                             Resultatet =)

Idag blir det en ta det lugnt dag här hemma!!!! Lite pyssel med gipsmagen kanske =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0