Lyssnar på kroppen...

...och tar det därför väldans piano just nu! Fick i lördagskväll då klockan var runt 20 starten på ganska jobbiga sammandragningar. Snacka om att kroppen försökte säga att nu får det vara nog. Men inte kunde man ju åka hem mitt i bröllopsmiddagen, och speciellt inte då Magnus var toastmaster. Nåväll. Det var bara o hålla ut och jag såg till att sitta ner större delen av kvällen vi var kvar.
   Har därefter både igår och idag tagit det väldigt lugnt. Mest legat i sängen eller soffan och bara vilat! Idag har jag dock utrett en rolig grej...skruvade upp ett väggfäste till en lampa i "pysens" rum så jag kunde hänga upp min gipsmage innan det händer en olycka med den! Jag blev så himla nöjd med resultatet! Tänk en myslampa till pysen och samtidigt ett minne från graviditeten =) Skuttan gillade också gipsmagen väldigt mycket ;o)

  
Jag är helnöjd med resultatet!!



Hjälpredan Skuttan på sitt egna vis!

Ikväll blir det nog en film i soffan med älsklingen och lite jordgubbar innan john blund kommer på besök!! Har börjat bli lite tröttare nu igen...är väl sluttampen av graviditeten som tycker att man ska ladda inför det kommande kraftprovet med mkt vila och sömn!


Kommentarer
Postat av: Svägis

Blev ju toppen :) Vilken tur att jag hitta den där sidan på nätet, funkar ju mkt bättre som lampa. Blev till och med som en liten smile iom att det var tunnare lager gips längst ner. Mamma Sara som ler ner mot pysen kanske. :)



Se nu till att ta det lugnt de sista veckorna. Lägger ett litet paket på posten till dig och pysen plus det bror din glömde sist. ;)



Kramis

2011-07-25 @ 20:51:45
URL: http://lalleochnettan.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Hej!

Vilken fin lampa det blev! Superbra idé! Jag ska gipsa min mage i helgen. Men jag undrar hur du gjorde för att sätta upp gravidmagen? Gjorde du ett par hål på sidorna och tog ståltråd och hängde upp den med? Eller kunde du sätta den direkt på väggfästet? Mvh Pernilla

Tacksam för svar!

2012-10-22 @ 10:50:07
Postat av: Anonym

Hej Pernilla :)
Jag gjorde precis som du säger...ett hål på varje sida med en tunn skruvmejsel och ståltråd igen dubbelt. Dock så lade jag på extra gips längs med kanten runt för att den ska hålla ordentligt plus att gå en jämn o snygg kant :) snåla inte med gipset !!

Stort lycka till med gipsandet i helgen!

Sara

2012-10-22 @ 21:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0