Imorn bär det av.

Tvätten är tvättad och det mesta är torrt. Det sista hänger ute på torkställningen på trädäcket i solen så att det ska torka snabbare än vad det gör inomhus. Detta för att det ska bli torrt så jag/vi kan packa snart! Hihi har bara ett litet problem kvar att lösa....jag vet inte vart väskorna finns. Hittar bara min stora resväska o den kan jag ju inte ta bara för 1 vecka i Ystad. Så det får bli till att leta väska efter middagen =)

Tror det är himlans bra för mig att lämna hemmet lite och åka till Ystad! Har blivit lite fast i tankarna på att Pernilla flyttat. Känner mig mestadels lite småledsen. Är ju iofs ganska ensamt att ha semester just nu, de flesta jobbar ännu tycker jag. Inte mkt att hitta på med när alla andra jobbar.
   Dock skulle jag väl egentligen behöva en veckas semester efter 1v i Ystad. Som vanligt så blir det väl dragkamp om minuterna man är där nere. Antingen så kommer telefonen min börja ringa fredagsmorgon, då folk undrar vad vi ska göra den dagen o dagen efter de osv. Alternativt så tar de reda på var vi är och åker dit vi befinner oss. självklart är det kul att åka ner och träffa folk, men vi vill få bestämma själva och även få ha lite tid för oss själva, det är ju semester för oss! Inte lätt det där med att bo långt hemifrån....men å andra sidan är det sällan familjen kommer upp här och hälsar på. Bara mamma som kommer hit då o då!

Skönt att Magnus har semester snart också. Just nu jobbar han både dagar o nätter så se varandra är lite överkurs just nu. Inte alltid lätt att vara gift med en journalist :P

Nä nu ska jag sluta sitta här o skriva blaj, dags att göra det där försöket att hitta en väska o packa i!


Kommentarer
Postat av: Svägis

Halloj svägis, ska bli kul att ni kommer ner på besök. Hoppas det inte blir allt för mycket farande fram å tebax när ni är nere. Själv e jag "lite" stressad över att hinna med allt till festen så jag är SÅÅÅ tacksam att du hjälper mig med bakandet. Kram kram

2011-07-07 @ 05:06:43
URL: http://lalleochnettan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0