Hemma igen.

Sååå skönt =) vi är hemma i lugnets vrå igen efter 5 intensiva dagar i Ystad. Blev som ni märkte bara ett blogginlägg medans vi var där nere så kör en liten "dagboksblogg" nu istället om vad vi hittade på med där nere.

Lördag 9/7
Fest hos Marcus som började med släktkalas och sedan vänner-fest!!! Var en trevlig dag, var himlans trevlig att träffa alla i släkten på en gång. Det händer ju inte speciellt ofta. Släkten åkte hem och Marcus kollegor o vänner kom.
    Vi for hem vid 22. Tog en liten tripp till pappa innan vi gick till vår lilla stuga o sov!

Söndag 10/7
Får ett samtal vid 10-snåret av kusinbarnet Matilda! De undra om vi ville åka med till Ystads djurpark. Sagt och gjort. Det blev en heldag i djurparken där det även fanns ett vattenland så vi kunde sola o bada lite =)
   Hemfärd vid 18 och en tripp till Surbrunnsparken för en minigolfrunda (tur att jag vann!!!! HAde varit en så dålig förlorare annars) Hem till familjen Klarin efter minigolfen för en fika och så ville Matilda & My spela Wii mot Magnus. Hihi då barnen tillslut var för trötta så var det Petra (min kusin), Roger (kusinens man) och Magnus som spelade för fullt :P Tror nästan de hade roligare än barnen!!! Jag var tapper påhejare då min rygg inte ville vara med o spela!

Måndag 11/7
En lugn förmiddag som resulterade i en fika med grann-Jocke hos "Hallå hallå" Jocke var på jobb i Ystad så vi passade på att ta en fika med honom innan Magnus skulle iväg till Helsingborg och se på fotboll!
   Då magnus var iväg så var jag hemma hos mamma tillsammans med kusin Hanna! Denna lilla "skitunge" (som i min lilla värld egentligen bara ska vara ett litet barn är snart 16 år. Men tur är väl att jag får säga "skitunge" till henne ändå!!! Det är ju hjärtligt <3 Fina Hanna har blivit super duktig på att fotografera så jag hade bett henna att ta med sig sin kamera och fota min gravidmage! blev en blandad kompott av bilder, både helgalna men också otroligt fina bilder! Tack gumman! <3
   Magnus kom hem till mamma vid 23, då åt vi lite och sen gick vi till stugan för att sova.

Tisdag 12/7
Fian kom till Ystad och umgicks med oss hela dagen! En tur till Olof Viktors för lite brunch =) Var på Ohlsons basar, Bo Ohlson, en tur på stan med en fika på bäckahästen. En sväng till på staden då det var marknad. För att avsluta dagen med middag på Le Cardinal med mamma, marcus & Nettan samt Sven-Erik o Malin. Sen åkte vi och sa hejdå till pappa innan vi begav oss mot Uppsala.

Vi kom hem imorse ca 03.20. Precis 68 mil är det från mammas parkering i Ystad till vår uppfart!!! Allt gick smidigt hem förutom min rygg. När vi var i Linköping så trodde jag nästan att jag skulle bli tvungen att be Magnus stanna så vi fick sova kvar. Ryggen skrek av smärta. Men jag bet ihop för hem ville jag. Sov ändå hyfsat när man väl kom i säng men har inte gjort många knop idag. Startat en tvättmaskin är väl vad jag åstadkommit idag!

Men nu blir det fortsatt lata mig i soffan!!!!

Hörs o Ses!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0