Helgen har passerat.

Då var ytterligare en helg till ändå och i och med det även en vecka till!!
   Rapporten just nu är att det är vecka 33 i graviditeten samt att Marcus & Nettan är på besök hos oss!!!

Helgen var en lugn och skön tillställning! Precis vad min kropp önskar. Det är inte mkt ryggen orkar med per dag nu. Utan det är nåt litet och sen är det massor av vila som gäller.
   I lördags så tog vi en tur till Ulva kvarn för att spana efter 2 whiskeyglas till pappa. Vi barn med respektiva samlar en glasservis åt honom men då jag och pappa missuppfattat varandra lite så fick han för många snapsglas gentemot hur många whiskeyglas han fått. Men det är fixat nu, pappa; Nettan & Marcus har med sig två whiskeyglas åt dig hem till Ystad! på Ulva försökte även jag och Magnus bestämma oss för en glasservis vi vill samla på....det går sådär! Vi trodde vi hade bestämt oss men nje, vi har nog inte det trots allt :P
   Utflyktsfärden fortsatte till Fullerö. Där Magnus hittade 2 bra saker till brölloppet vi ska på i helgen där han ska vara toastmaster!
   Sista stoppet blev Gränby centrum. Marcus ville himla gärna dit då han var i mer eller mindre desperat behov av ett par nya skor. Han märkte nämligen på fredagen då det regna att det läckte in i hans skor, detta klöste sig alldeles utmärkt då han hittade nya skor!! Även Nettan hittade ett par snygga dojjor! Dessutom var båda paren på rea, se så bra Uppsala kan vara!!!

Igår söndag så var det en helg i lugnets tecken! Jag och våra Ystads-gäster var hemma och tog det lugnt hela dagen förutom en tuur till lill-ica för mig bror. Samt att jag skruvade fast handtag på vår skänk (eller vad man ska kalla det) i vardagsrummet!! Blev toppen!! Sen igår kväll så kom kära Carro & Peter på middag samt spelkväll....blev två omgångar av Ticket to ride....o JAG vann båda omgångarna! Den ena omgången tillsammans med Nettan då hon och jag var lag och andra gången ensam! TJOHO!!!! =)

Idag är det ny vecka och det är ju alldeles galet vad tiden går fort. Blir en lugn dag fram till runt 16 när vi ska bege oss in till stan. Då blir det till att köpa gips så vi kan göra en gipsavjutning av magen och så ska vi till Svenssons Taverna och äta middag!! *mums*

Nu ska jag se vad jag ska hitta på med, Marcus sitter och ser på film och Nettan donar på sin dator! Jag, jag e rastlös som vanligt av o bara sitta o glo!

Adjöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0