Krig för ett intyg!

Såg ett helt galet program på tv igår kväll. Ett program om extrema samlare. Det var nåt av det äckligaste jag sett. De hittade tom två döda katter i huset som det i stort sett bara var skelettet kvar av....hmm, hur kan man ens leva i det. Det var verkligen fruktansvärt, och ändå kunde jag inte låta bli att titta för att jag ville veta om de lyckades städa upp allt i huset!

Imorse var det besök hos barnmorskan. Är på dag 224 av 280 i graviditeten!! Har idag och förra gången träffat en störtskön barnmorska! Hon gör lite som hon vill, det förstod jag idag! Men hon skulle på semester efter idag så från och med nästa besök är det min ordinarie barnmorska som är tillbaka :) Allt var iaf strålande, blodtryck på 118/77, järnvärde som vips hade stuckit till 129 och en viktökning med 17 kilo totalt än så länge! Haha undra vart det här ska sluta :P Sf-måttet (det man mäter över magen) fortsätter hålla samma kurva som innan, lite över det normala!! Så allt såg fantastiskt ut och vi fick höra på hjärtat samt att Magnus fick känna på "pysens" huvud!! Coolt hur man kan känna huvudet genom att jag drar in luft och man trycker på magen där huvudet ligger. Den lilla rackarn ligger kvar i startposition...precis som senast jag var hos BM.
   Sen var det ju den här grejen med intyget jag behövde till försäkringskassan (FK). Hade sådan tur att när jag kom in till sjukgymnastmottagningen så var det min sjukgymnast som var där. Så jag kunde prata med honom direkt, Men han stod fast vid att han inte alls fick skriva ut mina journalannteckningar från vad han gjort/hjälpt mig med. Utan det var jag tvungen att ringa till nå adinistrativ avd för att få hjälp med. SUCK tänkte jag. Jaja, sagt o gjort så ringde jag dit och en kvinna svarade och skulle hjälpa mig. Men jag fick inte komma dit från efter 12 o hämta nå papper. Vidare upp till BM 2 trappor upp från sjukgymnasten. Jag förklarade för henne om mitt besvär att få tag i ett papper och vad sjukgymnasten nyss sagt till mig. Hon lät nästan som att hon blev lite förbannad på sjukgymnasten. Vi satt och pratade lite om vad det var jag skulle ha intyget till och hon sa att det bara var trams att sjukgymnasten inte skrev ut min journal. Så hon tog och fixade det istället. HAHA, störtskön BM!! Så efter många om och men, samtal och mail i 1½ veckas tid så har jag fått mitt intyg och skickat in det till försäkringskassan!!!!! Hurra!!!

Nu är det bara drygt 50 minuter tills vi ska åka in till stan och hämta Marcus & Annette!! Sen blir det bara hemmachill resten av kvällen med tacos på menyn!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0