Vardag igen!

Jahoppsan sa så var julen över för 2011!!!! Idag är det åter en vanlig dag =) Eller ja inte en helt vanlig dag i det här huset. Idag blev det som så att hela skåne-ligan åkte hem. Marcus o Nettan begav sig iväg dem också i samband med att pappa o Eva ändå skulle till Arlanda. Så klockan 06.15 imorse steg jag och Magnus upp för att säga hejdå till hela ligan. Tack o lov tyckte Melvin att det var för tidigt så han sov så gott. Inte från 8.40 vaknade han och ville ha "frukost" dock ville han inte somna om sen igen så det var bara o masa sig upp ordentligt. Dock så tog han och jag oss en ordentlig och välbehövlig sovstund på dagen. Vi gick och lade oss vid 13 och jag vaknade 15 och Melvin sov ända till 16.15.
   Då var vi iaf lite duktiga och packade in oss i bilen och alla sopor efter julen och åkte o kasta på återvinningscentralen samt en tur till Gränby för att se om Magnus kunde hitta en vinterjacka och jag skulle köpa anti-inflammatorisk salva till min axel. Skrev ju redan förra veckan då jag hade nackspärr att jag hade ont i höger armen från axeln och ner mot armbågen. Pappa har brottats lite med min axel och igår fick jag super ont igen efter att jag hållt på o baka hela juldagen. Så pappa, som är ganska så kunnig på muskel-besvär efter alla sina år inom sportvärlden tyckte det kändes/verka som om jag har inflammation i ledkapseln som sitter där armen är fast i axeln. Så lite massagen och voltaren gel på så ska vi nog allt gå bukt på smärtan! Samt att det är toppen att Magnus har semester den här veckan och kan avlasta mig med Melvin!!!!

Imorn ska det bli en heldag hemma och bara fortsätta återhämtningen efter julen! Det har varit toppen mysigt att ha min familj här men det blir väldigt intensivt också. Så vi alla 3 är helt hysteriskt trötta ikväll....ja Melvin han sover i sin säng redan, Magnus tittar på lite hockey och jag sitter här vid datorn lite! Men det kommer bli en tidig kväll och hoppas på att få sovmorgon av sonen imorn och sen bara vara hemma och mysa tillsammans hela familjen så Melvin åter kan komma in i sina rutiner. På sin höjd så kanske vi tar och åker och nyårs-handlar mat om vi kan komma fram till vad vi ska äta!! 

Men nu mjukisbyxorna på, en gosig filt runt sig och jag ska göra mig en kopp te! Måste ju hålla sig vaken lite till....kan ju inte somna 20.45.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0