TACK Pelle!

Nuuu är det nära!!! Julen är bara 3 dagar bort nu...eller ja typ 2. Är ju sen ondagskväll nu. Imorgon bitti kommer pappa och Eva. Så jag får se till att ställa klockan så man iaf har öppnat ögonen då de kommer. Magnus ska vara snäll och åka för att hämta dem på Arlanda...de landar redan 7.45. Helt okristigt tidigt :S Då är vi aldrig vakna i dett här huset :P

Jag har varit väldigt lugn inför julen och det kommande dopet som vi ska ha på annandagen. Men i måndags började jag faktiskt bli lite stressad då jag inte fick ett dugg gjort (appropå de är nacken nu lite bättre!) och inte heller fick tag i prästen. Jätte konstigt tyckte både jag och Magnus att prästen inte hört av sig något och det bara var en vecka till dopet. Men så på eftermiddagen hörde Magnus av sig från Stockholm att prästen försökt få tag i honom men han kunde inte svara. Så jag fick nummret och ringde upp. Så igår var prästen här och vi gick igenom hur dopet kommer att gå till =) Det kommer bli kanon, det är jag helt säker på och prästen var hur gullig o go som helst!!! 
   Gårdagen fortsatte med middag och efter den en tur till ikea. Vi behövde köpa sängben till de sängar som vi skulle få hem idag! Sagt och gjort och Melvin är som vanligt väldigt duktig när vi är iväg någonstans :)

Idag så kände jag att stressen fanns kvar i kroppen, så när svärfar ringde och frågade om vi ville ha hjälp med städningen så tackade vi glatt ja! Och vilken tur, för Melvin har inte haft en speciellt bra dag....han har varit trött o grinig hela dagen fram tills ikväll då vi iaf fick en helt underbar avslutning på kvällen med lite bus och mys innan han satte pricken över i:et och somnade själv i sin säng ikväll!!! Får ju för all del inte glömma att jag testade sätta Melvin i barnstolen idag! Vår lilla kille var så duktig. Han satt där som om han inte gjort annat och provsmakade sin händer i (numer) vanlig ordning! Lite vickande var det såklart men han var jätte duktig på att försöka parera så han inte skulle tippa åt någon sida! *stolt*
Men TACK TACK TACK snälla Pelle för all städhjälp! Pelle dammsög och våtorkade alla golv samt dammade i hela huset. Det enda jag behövde göra ikväll var o städa badrummen och Magnus städar på sitt kontor. TACK igen!!!

Nu är klockan strax 23 och jag ska göra mig redo för sängen och ställa alarmet på mobilen. Ska bli jätte härligt att träffa pappa men jag är emot det där med att behöva ställa alarmet :S Får väl se om det blir Melvin eller alarmet som väcker mig!

Natti natti kära vänner!


Kommentarer
Postat av: FARMOR FARFAR

Tacksjälva!Jag fick ju busa med Melvin.

2011-12-22 @ 09:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0