Några dagar har gått....

....sedan jag senast skrev något. Dagarna bara flyger iväg liksom!!!
  Allt inför julen är nu klart iaf! Det som ska vara klart innan gästerna kommer :) Vi ska ju hjälpas åt att göra lite av varje torsdag och fredag då pappa och brorsan anländer hit. Så att jag inte ska behöva göra allt. Jag och Magnus fixade klart alla julklappar i torsdags och nu är de även inslagna. Det känns toppen! Med en enkel sammanfattning så kan jag ta det lugnt fram till jul, det enda som ska göras är o städa!!

Har äntligen fått igång min dator igen =) Det blev så att jag beställde en ny laddare till den! Det är ju trots allt inget fel alls på datorn så varför ska jag då lägga pengar på en helt ny dator. Nä de pengarna kan jag antingen köpa ngt mer välbehövligt för eller rent av ta o spara dem.

Igår så var det en fantastisk kväll =) Det var julfest med jobbet! Det bjöds på 4-rätters:
Förrätt: Hummersoppa.
Varmrätt: Sötpotatisgratäng med kalvfile, sockerärtor, murkelsås och grönssallad.
Efterrätt: Vaniljparfait med björnbär.
Dessert: 2 sorters tårtor med kaffe eller te!
Det var smaskigt och det kändes som att jag skulle spricka.
Det var trevlig stämning hela kvällen och det var rolig underhållning iform av lek och tävlingar! Jag trodde att jag skulle ta bussen som gick från jobbet 23.45. Men då hade vi typ nyss lekt klart. Så nääää så blev det inte. Lilla jag höll ut fram till 03. Då gick ögonen lite i kors och jag ringde efter en taxi! Vid 03.30 kom jag hem och slocknade ganska så fort. Det roliga på slutet var att vi var 7 - 8 personer kvar varav 4 är småbarnsföräldrar och en höggravid. Hihi tyckte jag var skojsigt!!! TACK så mycket kära kollegor för en helt underbar kväll/natt!!!!

Idag var det en låååååååång sovmorgon i jumjum35 =) Inte från 12.15 klev vi upp! Melvin vaknade 11.45 men då tog vi in honom till oss och myste lite innan vi klev upp! Sen kom Melvins farfar o farmor o hälsade på lite....Melvin tog en liten tupplur hos farmor och busa lite innan han avslutade deras besök med att visa upp hur kanonduktig han blivit på att ligga på mage. Sen har vi bara haft familjemys resten av dagen! Vi har titta på svenskahjältar-galen som var igår på tv, mumsat i oss flygande jacob till middag och nu är det mys med Melvin i soffan! Är ju inte konstigt att han är vaken när han sov till 12 i förmiddags. Då blev ju hela hans dag framåtflyttad.

Ha en fortsatt skön kväll alla och en skön söndag!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0