Melvins första jul och dop!

Ja nu är hela familjen Klarin helt slut. På gott humör men längtar efter en lååååång sovmorgon.
   Melvins första jul har varit toppen! Han var lite ledsen stundtals då det blev galet varmt med alla gäster samt att han var himlans trött och hade svårt att komma till ro och somna ordentligt. Men han somnade en vända ordentligt i sin säng på tidiga kvällkvisten och vaknade sedan lagom igen till julklappsutdelningen =) Oj, så mkt fint lillskrutten fick. Massor av kläder precis som vi önskat till honom, en CD-spelare, en sacco-säck och lite andra fina leksaker som låter lite skoj för en liten kille!!!

Igår var det en hektisk dag då jag och svägis Annette bakade för fullt till dagens dop! Allt flöt på bra och jag var helnöjd med resultatet igår när jag gick och lade mig. Ett extra tack till grannarna Anna & Thomas som räddade oss ur margarin problematiken som uppstod :) Däremot så började trasslet runt 02 inatt. Då vaknade vi av att strömmen var borta :S Ej, bra med tanke på att vi har en vattenpump som är beroende av ström. Suck o pust och natten fortsatte.....strax innan 04 vaknade både jag och Magnus av att Melvin var vaken i sin säng....även han tror jag vakna av stormen som var ute och som orsakade strömavbrottet. Kl 06 vaknade vi igen och sen vid 07 då Melvin ville ha mat. Sen somnade jag om till ca 09. Då klev jag upp och konstaterade att strömmen fortfarande var borta och att vi inte heller hade något vatten kvar. SUCK. Nu fick vi även veta att prästen som skulle döpa Melvin är magsjuk. Hur skulle den här dagen sluta? Med dop o allt. Vi gjorde oss alla iordning och skulle precis gå utanför ytterdörren då det klickar till i lite allt möjligt. Strömmen kom tillbaka!!!!!!!!! vi iväg till kyrkan och jag tänkte nu kan väl inte mer hända den här dagen efter den någon kaotiska morgonen där vi till och med fick koka upp vatten till Melvins mat över värmeljus. Men jodå.....tror ni inte vi glömde dopklänningen??? Så det var bara för Magnus o kasta sig i bilen o hem o hämta den. Tur vi hade lite extra tid på oss. Tillslut så blev det dop!! Melvin skötte sig exemplariskt och var på gott humör hela tiden! Han hade sina "uggle-läten" för sig då och då och skrattade åt prästen! Allt gick galant och han sa inte ett pip ens när prästen tog vatten på hans huvud! Melvins fina faddrar skötte sig också exemplariskt, min bror Marcus och fina vännen Madde <3 Nu är vår lilla älskling döpt till Nils Melvin Magnus Klarin!
   Sen bar det av hem här och så hade vi dopfika och mys! Fullt ös medvetslös.

För att runda av denna hektiska dag så åkte Magnus till stan och köpte kebab till oss alla :P Inge hade vi någon lust att laga någon mat och vi var väl inte direkt sugna på julmatsrester heller. Så det blev prima.

Nu är vi 6 utslagna vuxna och en utslagen Melvin som är bänkade framför tv:n!!!

Återkommer med bilder från Melvins första jul och dop någon av de kommande dagarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0