Barnvaktspremiär!!!

Så har vi avklarat den första prövningen. Att ha barnvakt åt Melvin!!! Förut så har det antingen varit jag eller Magnus som varit hemma med Melvin om den andra har varit på nå äventyr. Men idag så hade vi som tanke att kunna handla så mkt som möjligt inför julen (för att slippa brottas med allt folk i nästa vecka) samt att vi skulle köpa oss en julgran. Då blev problemet ganska uppenbart.....vi skulle aldrig få med oss en massa mat hem och julgran plus få plats med hela familjen i bilen. Så vi ringde Magnus föräldrar och frågade om de vill passa vår lilla älskling. Självklart ställde de upp på det. Dock blev det en farfar-Melvin kväll :) De verkade ha en hur mysig kväll som helst tillsammans då Melvin skrattat massor tillsammans med farfar!!!!! Det kändes så härligt att det gick så bra första gången man hade barnvakt åt honom :) Titta under det här inlägget så ser ni hur mysigt de hade då vi kom hem, Melvin sov så gott hos farfar!!!! I en något annorlunda sovstil men ack så avslappnad. Tack än en gång Pelle för hjälpen! Hoppas du inte är avskräckt :)
Självklart fick vi hem all vår mat och likaså en mycket fin julgran!!! Nya lampor till adventsljusstakarna på Magnus kontor också....så nu hoppas jag att vi ska få ljus i de rackarna! Gårdagens bountyjulgodis blev mkt gott. Jag som tillverkare av dem var ju tvungen att provsmaka en idag. Hade tänkt göra knäck ikväll också, men klockan blev så mkt så det får bli ett projekt för morgondagen istället. Nu har jag faktiskt börjat få lite julkänslor efter att granen kom på plats. På fredag i nästa vecka kommer min älskade bror och hans Nettan hit. Längtar lite extra efter dem eftersom vi inte setts sedan i juli.....och så ser jag fram emot att Melvin ska få träffa morbror!!
Nu ska jag om min älskade make dricka var sin kopp te samt se på byggfällan som vi spelade in tidigare ikväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0