Regn & Ikea

Äntligen har regnet kommit till Hemmingsbo! Vägen, som den som bestämmer, över regnet måste ha glömt den här sommaren. Tror detta är första gången på hela sommaren som det verkligen kommer regn och inte bara 10 droppar. Det blir ju blött i rabatter och på gräset nu så det gör någon nytta. Så ikväll slipper vi faktiskt starta vattenspridaren, tjoho!!!

En regnig dag som denna kan man ju faktiskt tillbrínga på Ikea. Precis det har jag och Anna-granne gjort. Vi tog oss en liten tripp dit och hittade både det ena och andra. Jag fick iaf 1 av 2 planerade inköp sen givetvis lite annat smått och gott. Hade fått tips av kära Sara.N att åka till Ikea och köpa deras 10-pack tvättlappar som de har, i frotté. Bra till allt mellan himmel och gjord när man ska få/har en liten kotte. Så 2 paket med sådana köptes.   
   Sedan ville jag ha en låda till vår expedit bokhylla som är i "pysens" rum men de svarta var slut så det får bli en annan dag! Annars blev det en glasburk till mina hembakta skorpor, diskborste, en mysig fäll till "pysen" samt ett lakan som jag ska testa sy om till en duk. Kan ju hoppas att det blir bra annars får jag väl gå på ny upptäcktsfärd mot vitt tyg =) ( Gjorde en väldans fin duk i ganska så fint linnetyg i början av året, men efter typ 2v så hade jag fläckar på halva duken som inte gick att få bort så därför tänkte jag nu göra ett försök att göra en duk av ett billigt lakan. Jag blir lite dumsnål när saker förstörs o jag nyss har suttit o lagt ner tid på att sy i ett fint tyg.) Så lite av varje och himla trevligt sällskap en regnig dag! Tror karlarna våra var minst lika nöjda över att slippa åka med till Ikea som jag och Anna var över att få åka dit!!!

Nu blir det vila resten av dagen/kvällen! Ska väl bara se till att få i mig lite middag...Magnus han jobbar till 20-21 ikväll så han är inge social alls :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0