Föräldrautbildning del 1

Jaha, tyvärr Frida men du fick inte rätt på vilken dag Pysen behagar att titta ut. Men som jag gnällt om lite hela tiden nu så är han varmt välkomen ut nu! Jag är så otroligt less på att vara gravid nu! Jag är liksom klar med det =) Nästa gissningsdag är på lördag då Veronica "Vera" gissat att den lilla krabaten ska titta ut! Vi får väl se. Kan ju hoppas att BM säger något i stil med "ja innan helgen är slut är den lille ute!" imorn när vi ska till BM. imorn kommer vi med högst sannolikhet få svar på blodprovet jag lämnade senast. Det som visar om min kropp bildat antikroppar mot barnet eftersom jag är RH-negativ.

Idag var det dags för mig och Magnus att gå på första av två föräldrautbildningstillfällen. Det var en massa babbel om själv förlossningen och en mkt bra barnmorska som pratade och svarade på frågor. =)
   Imorn är det dags att besöka vår ordinarie BM. Vi ska skriva graviditetssammanfattning och inför förlossningen så är ett längre besök imorn än de vanliga 10 minuterna!

Jahopp just nu sitter Magnus och ockuperar tv:n. Han ser på fotboll. Och jag har inte så mkt mer vettigt att skriva här idag så jag får väl ta fram nå korsord o sysselsätta mig med!! Kan ju vara bra att låta hjärnan tänka lite även om man är hemma och samlar kraft inför vad som komma skall =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0