Fönsterputsning och Bamse-experiment

Hej o hå! Ny vecka och måndagen är snart till ända. Hade inga planer alls för den här dagen när jag vaknade men hade någon inre plan om att ev putsa några fönster. Men tji fick jag då vädret var totalt värdelöst när jag klev upp. regnet det öste ner och jag blev ganska fort uttråkad på att sitta i soffan o se på tv. 
   Tog och ringde till bästaste Fian och babbla med henne i en timme! Efter det så satte jag faktiskt fart....det blev putsning av fönsterna inomhus och tillslut så tog jag påmig en regnjacka och gick ut och tog fönsterna utvändigt också =) Det slutade ju regna!!!! Så nu ikväll sitter jag med gott samvete i soffan över att jag har putsat varenda fönster i huset!!! Just de, får ju inte glömma att tacka svärfar för lånet av hans super grejer att putsa fönster med! Utan dem hade det absolut inte blivit av.



Svärfars supergrejs!!!

Har samtidigt som fönsterna blivit putsade haft ett experiment på G idag!!! Vi hade ju riktigt stora bekymmer med Bamse hela vintern o våren då han envisades med att kissa i sängen stup i kvarten. Så allt slutade iaf med att vi har fått ha dörren stängd in till sovrummet för att han inte ska kissa i vår säng. När vi haft det så har det inte hänt några olyckor. Men jag är less på att jämt behöva ha stängt så idag har jag försökt lura Bamse. Bäddade sängen idag med plastat frotélakan och gömde det med överkastet! Så han skulle tro att allt var som vanligt. 
   Nu är det ju kväll, snart halv elva, och hela dagen har gått utan något kiss i sängen!!!!! Hoppas hoppas att hans fula ovana har försvunnit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0