BM- och restaurangbesök!

Igår var en alldeles underbar dag!!!

Den började med besök hos BM på senmorgonen (10.30). Allt var bara bra....mitt glukosvärde var ju lite högt senast men igår var det alldeles utmärkt igen så alla värden var toppen, plus att det härligaste av allt var att min kropp inte har bildat några antikroppar mot barnet. Det kan ju hända eftersom jag är blodgrupp RH-. Vågen fortsätter gå uppåt, haha tycker det är lite skrattretande kul hur man kan gå upp så mkt i vikt...uppe på 22 kg plus just nu! Undra vart det kommer sluta. Vi sammanfattade graviditeten och skrev vad jag och Magnus vill inför förlossningen med smärtlindring, förväntningar och lite annat smått o gott. Vi pratade mycket om alla mina förvärkar som jag tampats med i snart 3v. Jag blev så himla glad då BM frågade om jag återigen ville ha en TENS-apparat. Självklart vill jag det, så det fixade vi. Så nu får jag ha den tills efter att Pysen gjort entré. Skönt då jag både kan använda den här hemma för att få vila när det är som värst plus att man kan använda den under startskedet av förlossningen!!! Tjoho!! Ang förlossningen så är det inte allt för långt bort i framtiden....v.39 idag!! Och bebis ligger väldigt långt neråt. Så vi får väl se när den lilla krabaten behagar att titta ut! Idag är det ju Vera's gissningsdag! Får se om hon får rätt eller ej :P

Sen överraskade älsklingen mig med att vi skulle gå ut och äta igår kväll. Vi var till kohpangang och mumsade riktigt god thaimat!!! Det är så underbart gott där och kändes lyxigt och mysigt att gå ut och äta :) En god middag senare så tog vi en liten tripp till Ikea också. Hade lite grejs vi behövde shoppa och kändes skönt att få det gjort innan Pysen gör entré. O då Magnus har jobb i stort sett hela helgen så visste vi att vi inte skulle hinna det i helgen och hans semester är ju slut så det blev helt enkelt så att vi fixade det igår kväll. Var mysigt ändå...vi fick ju vara tillsammans!!! Väl hemma igen så pysslade vi på lite och avslutade kvällen med att se på en film i soffan!
   Så för att sammanfatta gårdagen så var den alldeles lysand....ett bra och positivt BM-besök följdes åt av en kanon härligt kväll med älsklingen <3

Nu ska jag ta o fixa frukost innan det blir lite mer pysslande här hemma!!! Ska en vända till grann-jocke idag också på lite födelsedagsfirande för att att avsluta dagen med besök av Fia & Oscar och en grillkväll!!! Måste ju passa på att försöka träffa dem när tillfälle ges...detta eftersom Fia flyttat från Uppsala. Men just den här helgen är hon på besök och det ska bli så trevligt med lite god mat och trevligt sällskap till kvällen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0