Veckoblogg.

Det verkar lite som att min blogg har blivit en veckoblogg. Det är så intensivt i veckorna att vi oftast gör ngt varje kväll så jag verken hinner eller orkar blogga när jag väl kommer hem. den här veckan har typ varit kaos, om de ordet räcker. Översvämmning är förnamnet. Vi har dock hittat vart allt vatten kommer ifrån...på granntomten så finns det ett tjärr eller vad man kallar det som svämmade över och då det inte verkar finnas nå dränering på granntomten så tyckte vattnet att det skulle bosätta sig hos oss. Så vi hade en morgon vatten ända in under trappan till husets ytterdörr. Det har varit kaos, vi har inte kunnat åka hemifrån båda två om inte någon snäll själ varit vattenvakter här hemma. Inatt är första natten som vi båda kunnat sova och jag gjorde det med besked...11h sömn inatt!!! *loveli* och vattenfaran är över. Det har backat och vi kan vara lugna trots att det finns lite vatten kvar vid tomtgränsen till granntomten.

Ang. graviditeten så är det v 19 idag! Bara en vecka kvar sen är halva tiden avklarad =) Och det är bara 9 dagar tills det är dags för ultraljud, *wiho*. Fick tid hos sjukgymnast i tisdags för attt få hjälp med ryggen. Fick bekräftat att det är ländryggen och bäckenlederna som spökar. Så lite nya övningar fick jag för att träna just de partierna samt en TENS-apparat med mig hem som jag får ha till i juli. Den är underbar. Hade inte alls lika ont i ryggen igår fredag på jobbet som jag haft tidigare!!! Hoppas hoppas det hjälper hela vägen i mål! Är ju väga och fotografera dag idag med, vågen visar nu 3,6kg upp och magen har jag inte hunnit mäta än! Bilder kommer!

Blir en fartfylld dag detta! Städning idag på förmiddagen innan Magnus ska iväg och jobba. Sen blir det hockey på tv i eftermiddag innan fina vänner kommer och grillar framåt kvällen :)
   Imorn blir det en tur in till plantagen och köpa häck som vi ska plantera på framsidan av huset. Bjärklinge energi var ju inte så smarta när vi var i Thailand. De drog el till våra nya grannar och då tyckte de att det var smart att dumpa all snö på häcken vi sådde i höstas. Muppar. Så den verkar inte må på topp direkt så nu får de sponsra oss med en ny häck där de har sabbat! Så hoppas på sol imorn med så vi kan dona ute lite!!

Hörs o ses!

Puss & Kram Skumbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0