Pysen är en....

Ojoj vilken händelserik helg det var, den som var!
 Fredagen tillbringades här hemma med fina Sara & Erik samt deras lilla sötnos Wille =) Var en himlans mysig kväll!!!
   Lördagen gick i 80-talets tecken! det var personalfest med tema disco á la 80-tal!! Jag kände mig som en clown och busschauffören kunde knappt hålla sig för skratt då jag och ytterligare tre kollegor klev på. En himlans trevlig kväll och fantastiskt god mat!! Tippen toppen!!
   Söndagen tillbringades bara här hemma....sol och avkoppling i solen på altanen tillsammans med Pernilla & Ivan som kom på besök!
   Det var helgen i lite snabba ord! Nu till den här veckans höjdpunkt, Rutinultraljudet i går. Äntligen var dagen här då vi skulle få se på våran lilla "pysen". Se om allt såg bra ut och få ett fast datum för BF (beräknad födsel) Datumet blev flyttat en ynka dag så nytt datum är numer den 10/9-2011!! Den som vill får gissa på vilken dag Pysen behagar att titta ut :) Allting var i stort sett bra med Pysen. Den visade sig från sina bästa sidor under hela ultraljudet och det var ganska omöjligt att missa vad det var för en buse....en liten kille är det allt som sprattlar runt där inne! Fick tom en bild på snoppen så inte tror jag vi behöva tveka nåt även om de aldrig garanterar till 100%. jätte fina bilder fick vi...ska lägga in några här i bloggen så fort Magnus har scannat in dem =)
   Vi ska tillbaka på fredag i nästa vecka för att en läkare ska göra ett ultraljud och se på pysen. Detta då ledaren mellan ena njuren och urinblåsan var lite stor. Det kan bero på att fostret nyligen hade kissat alternativt så är det bara så. Det är tydligen helt ofarligt och inget man gör något åt men de vill ändå för rutinens skull att vi skulle komma och träffa en läkare. De vill ju inte lämna något åt slumpen! Så det känns bra att de verkligen kollar....vi är iaf lugna!!

Idag har det varit ett nytt besök hos sjukgymnasten. Det gick bra de med. Ska fortsätta med mina träningsövningar jag fick senast jag var där och fortsätta använda min TENS-apparat!

Två dagar kvar att jobba den här veckan. Sen på torsdag då jag slutat jobba så tar vi bilen och far till Halmstad för att påsk-mysa med Fian,Sebbe och deras lilla vovve Buster! Ska bli otroligt kul att ses och att se deras hus!

Det var allt för just nu!
Puss o Kram skumbanan!


Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

<a href="http://www.dagensmedicin.se/asikter/debatt/2010/09/21/manniskor-med-psykossjukdo/index.xml">riskgrupp</a>



<a href="http://nattljuset.blogspot.com/">när lammen tystnar</a>



<a href="http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/06/anna-odell-gjorde-ratt?page=6">favorit i repris</a>



<a href="http://skyddsrummet2.blogspot.com/">Denna sida upp!</a>

2011-04-20 @ 11:07:33
URL: http://screenfonds.blogspot.com/
Postat av: Svägis

Halloj svägis, grattis igen till lill pysen. :)Hoppas ni får en glad och trevlig påsk nere i Halmstad, själv beger vi oss i eftermiddag till Småland för att fira där. Ha det bäst!



Kramis

2011-04-21 @ 05:20:30
URL: http://lalleochnettan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0